tirsdag den 26. april 2011

Mine fiktive veninder

Hvis jeg kunne vælge tre piger fra den fiktive tv-serieverden som bedste veninder, måtte det blive følgende:

3. Margene Heffman, Big Love. Margene har det største hjerte, er en lille smule naiv, men formår dog altid at sno sig ud af selv den værste situation med sine store smukke øjne og en lille piges uskyldige look. Hun har dog inden ægteskabet med Bill prøvet lidt af hvert, og hun er aldrig kedelig! Når hun er ked af det, skærer det én i hjertet, for hun er så sød og smuk og hun har kun fortjent at være glad. 
 
2. Shane McCutcheon, L Word. Uh, jeg gad godt prøve at tage i byen med hende og resten af slænget fra L Word. Hvis jeg var single, ville jeg sikkert forsøge at score hende efter et par drinks. Jeg synes at Katherine Moennig der spiller hende er den smukkeste kvinde i verden.  Umiddelbart har jeg ikke så meget tilfælles med Shane - hendes liv består mest af at score lækre damer (og mange af dem!), men jeg ville sikkert (i selskab med alle hendes andre tilbedere) forsøge at 'redde' hende. Under alle omstændigheder måtte hun gerne give mig et haircut - jeg trænger til at blive klippet, og hun er indehaver af en alternativ frisørsalon, der er åben i den ene side ud til en skateboardrampe og adskillige vægge dækket af grafitti. 
 1. Claire Fisher, Six Feet Under. Lauren Ambrose er den næstsmukkeste kvinde i verden, efter min mening. Og ligesom alle andre piger, der elsker Six Feet Under, er jeg helt overbevist om, at Claire og jeg ville blive bedste veninder. Hun er simpelthen portrætteret så ægte, fint og flot, og aldrig har jeg følt så meget med en fiktiv karakter som med hende. Scenen hvor hende og veninderne synger med på 'I Need You So Much Closer' med Death Cab For Cutie, vil jeg huske forevigt. Det er ungdomsfællesskab når det er bedst! Det er også lidt vemodigt at stræbe efter, jeg tror aldrig, at man får venskaber så tætte som dem man havde i starten af tyverne.  
 Boblere til listen:  
Nicki Grant - Big Love. Hun har haft en helt vildt fascinerende opvækst i en polygamistlejr, hvor hun blev gift med en meget ældre mand som 14-årig. En temmelig perfektionistisk og lettere arrogant kvinde, der dog er ganske skrøbelig og usikker under den hårde overflade. Hun har lidt svært ved at indrømme sine fejl, og hun er ret egoistisk, men jeg er nu helt vild med hende alligevel. 
Audrey Horne - Twin Peaks. Altså, der er ikke så meget hokus-pokus her. Jeg ville give min højre arm for at komme til Twin Peaks, og hvis det samtidigt indebar et venskab med den smukke og mystiske Audrey Horne, hvis fader ejer the Great Northern Hotel, ville det kun gøre det hele endnu bedre. Derudover vil jeg særdeles gerne støde ind i Agent Cooper - han er simpelthen lige til at spise.
Alice Pieszecki  - L Word. Måske en af de sjoveste kvinder nogensinde. Det er sjældent, at jeg synes kvinder er RIGTIG sjove, men den kække Alice i L Word er! Hun er den sødeste pige, og hun har de lækreste kærester. Hun er også indehaver af den famøse 'the Chart', der er et kompliceret skema over hvem, der har været sammen med hvem i vennekredsen. Føromtalte Shane er linket til over tusind piger - men det er ingenting i forhold til Papi.
Brenda Chenowith - Six Feet Under. I virkeligheden minder jeg personligt meget mere om Brenda end Claire. Brenda udviser dog ofte en grad af craziness, som jeg heldigvis endnu ikke har oplevet hos mig selv. Men for fanden, hvor er hun dog bare en sej kvinde, og uden at spoile noget som helst, vil jeg bare sige, at hun klarer det fantastisk trods meget hårde odds. Nogle gange ville man ønske man kunne være der. (Eventuelt så man kunne slå Maggie meget hårdt, fordi hun er den dummeste kælling nogensinde.)
Debra Morgan - Dexter. Fordi hun er for sindssygt sej til sit arbejde, og fordi hun må døje med mænd, når de er allerværst. Jeg ville få spat af at have en storebror som Dexter, der hele tiden er så sindssygt hemmelighedsfuld og lukket. Hun klarer det dog meget godt og er omgivet af søde folk. Jeg gad godt et smut til Miami - så håber jeg bare, at jeg ikke kommer til at gøre Dexter vred. 


Hvad synes I om mine gode veninder? Hvem mangler på listen, og hvem er jeres fiktive veninder?

14 kommentarer:

  1. Jeg synes virkelig hende der spiller Margene Heffman, er så sød og smuk.. Har også set hende i andre ting og man kan ikke stå for hende :)

    Jeg ved ikke lige hvem mine fiktive veninder er, hvem synes du?
    Men min fiktive kæreste kunne evt være Peter fra LillePer, Edward Cullen eller Seth Cohen! Og så er jeg altså også forelsket i Dexter :)

    Det kan satme ikke passe at jeg ingen fiktive veninder har? Lige nu kan jeg kun komme i tanke om Sofia Åkerman, men hun er ikke fiktiv :O

    SvarSlet
  2. Simon Skjødt Jensen26. april 2011 kl. 23.53

    Åh, Audrey Horne!

    SvarSlet
  3. Ja, hun er virkelig bare så sød, smuk og dejlig. Og man kan sagtens unde hende det!
    Jeg tror også, at du ville være ret gode venner med Debra Morgan. Og det er jo klart, at du ikke har lige så mange fiktive veninder som mig - du har ikke spildt halvdelen af dit liv på at se alle de tv-serier. :)
    Du SKAL se Twin Peaks!

    SvarSlet
  4. Ej, ikke så meget hate på Maggie.

    Jeg er mest chokeret over, at Elliot ikke er med?!

    Jeg vil helst være venner med Karen fra Office. Og April fra Parks. (Og Brenda fra Beverly.)

    SvarSlet
  5. Jeg ved ikke lige, hvordan jeg kunne overse Elliot! Det er jo en klar, klar fejl, hun burde jo nærmest være nummer et. Det må jeg lige få rettet op på. Tak for det.

    Brenda er efterhånden bare lidt... ung i det. Hun bliver ligesom aldrig mere end 16 år.

    SvarSlet
  6. http://www.youtube.com/watch?v=26Rmq7C6Mhs

    Har du egentlig set Parks and Recreation? Klart bedste komedie lige nu.* Tror godt du vil kunne lide den.

    (* Community er lige i hælene, men er lidt mere hit or miss. Ellers er der langt til de næste.)

    SvarSlet
  7. Hehe, nej, jeg har ikke hørt om Parks and Recreation før, men det ser ret sjovt ud. Jeg tror i hvert fald godt, at jeg ville kunne lide April. :)

    SvarSlet
  8. Æj, det skal du se! Det er så godt, at jeg godt gider være med til et marathon.

    (ps. Jeg kom til at gå ind på den her: http://musicismysecret.blogpsot.com/ - det var ret sjovt. MEGA SITE OF BIBLE STUDIES. Ikke lige Tines blog som jeg huskede den.)

    SvarSlet
  9. Årh, der er en doomsday clock og alt muligt! Rimelig sej side, alligevel.

    SvarSlet
  10. Jeg har helt glemt at kommentere på det her indlæg! Virkelig fin idé. Selvom jeg ikke kan komme i tanker om nogen fiktive piger jeg kunne være veninder med. Og PS synes jeg at Ambrose er klart den lækreste - også før jeg begyndte at se Six Feet Under :)

    SvarSlet
  11. Hvor er det godt at den Kære Shane på din liste. Jeg ville godt nok ikke have hende som veninde, hellere kæreste og det er jo bevist at hun godt kan - i hvert fald for en stund ;)

    Jeg har iøvrigt ikke kunne finde din blog siden feb. da IE fuckede en masse op, er så glad for jeg har fundet den igen. Så nu sidder jeg her og kigger alle dine indlæg igennem siden da :)

    SvarSlet
  12. Hurra, velkommen tilbage Stine! Jeg er helt beæret over, at du læser alle mine indlæg siden februar!

    Jeg tror altså ikke jeg ville turde at være kæreste med Shane. Jeg er alt for jaloux. Jeg ville sikkert blive ligesom hende der i sæson 1, der deler flyers ud og alt muligt. :D

    SvarSlet
  13. Haha . Ja, så ville det nok ikke være en god idé at kaste sig ud i et forhold med hende ;) Men vil nu vove at påstå at hende i 1.sæson er way beyond crazy.

    Tak :) Men jo det gør jeg da. Asiatiske horrorfilm, god musiksmag, god filmsmag - især den kære Terry Gilliam. Jeg synes nok bare du er den mere interessant end så mange andre :) Jeg kunne sikkert godt komme på flere rosende ord, men det tør jeg ikke ;D Haha .

    SvarSlet
  14. OK, jeg overdrev muligvis en smule, for SÅ crazy er jeg alligevel heller ikke, men når alt kommer til alt vil jeg nok helst bare være veninde med Shane. :)
    Og tusind tak, det gør mig virkelig glad! Jeg prøver selv at skrive nogle varierede indlæg, så det er rart, at der bliver sat pris på det. :) Kommenter endelig på de asiatiske horrorfilm!

    SvarSlet