fredag den 16. september 2011

festival of endless gratitude - torsdag

Dagen i går var helt fantastisk på mange måder. Formiddagen bød på tre timers tysk filmhistorie, og jeg kunne med sikkerhed i stemmen række hånden op og svare på spørgsmål om Fassbinder og Riefenstahl. Succes! Bagefter var min kæreste og jeg i stemmeboksen, og så fik jeg mig en velfortjent middagslur. Og så slog Festival of Endless Gratitude dørene op for første gang i år, og hvor ER der bare fint! De frivillige har knoklet i dagevis, og min veninde har sammen med andre syet og syet for at lave de fantastiske overhæng. I går var jeg helt klart mest imponeret af hollandske Jozef van Wissem på nederste billede - han spillede tryllebindende sange på sin lut. 27 strenge! Hans musik har i øvrigt været brugt til Sims: Medieval-spillet, så kom ikke og sig, at FoEG og lut ikke er moderne! Jeg tog relativt tidligt hjem, da det kriblede i kroppen efter at kigge valg på tv. Og det endte som det skulle! Jeg er så glad for og stolt over, at Danmark har fået vores første kvindelige statsminister.  

4 kommentarer:

  1. (24 strenge(lærte jeg i går)).


    F <3 O <3 E <3 G

    SvarSlet
  2. Jeg elsker de smukke stofting i loftet.. Wauw :)

    SvarSlet
  3. De var også bare så flotte. Rannvá har lavet den ene af dem næsten helt selv! :)

    SvarSlet