torsdag den 29. september 2011

i'm standing on air

I søndags åbnede Tivoli dørene for sidste gang denne sommer, og med fribilletter til både indgang og turpas brændende i lommen, drog Rannvá og jeg afsted. Min forkølelse valgte at toppe på netop denne dag, men jeg havde været forudseende og rendte rundt med en rulle toiletpapir i tasken. Meget charmerende. Jeg fik lokket Rannvá med i Himmelskibet som det første, og det er og bliver altså min yndlingsforlystelse i den gamle have. Dæmonen blev også prøvet flere gange, for de første timer var der stort set ingen kø. En hyggelig tur i Den Flyvende Kuffert gjorde os liiiige overmodige nok, og før jeg nåede at tænke nærmere over det, sad vi fastspændt i den forfærdelige Drage. Trods min store kærlighed til alle slags forlystelser - jo vildere jo bedre - sprang jeg behændigt over den, da min søster og jeg sidst var i Tivoli, og nu huskede jeg hvorfor. Altså. Lad mig bare slå fast, at det ikke er ideelt at dreje hurtigere og hurtigere rundt (imens man samtidig vender på hovedet), når man i forvejen er svimmel og har en lille smule feber. Det er lidt pinligt, men den slog mig fuldstændig ud. De næste tre kvarter blev derfor tilbragt på en bænk ved søen med en cola i hånden, men det er jo også en del af en Tivoli-tur, og vi hyggede os i det gode vejr. Resten af ugen har jeg bare været forkølet og gået til forelæsning - og været forkølet og gået på arbejde. Ikke så meget spændende dér.     

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle flotte billeder.
    Det lyder halv livsfarligt, med den drage der - godt at jeg grundlæggende er rædselslagen, og derfor aldrig ville turde bevæge mig i nærheden af et tivoli! (:

    - Anne

    SvarSlet
  2. Hehe. Problemet er, at Dragen ser helt tilforladelig ud, da den ikke er mere end en halv meter over jorden. Så kan man let blive snydt, og når man så lige har været halvtreds meter oppe i luften, virker det som barnemad. Aber nein.

    SvarSlet