lørdag den 8. oktober 2011

get me past this dead and eternal snow

Jeg bliver altid så frygteligt begavet og forkælet når jeg er hjemme. Det klager jeg ikke over, men viser tværtimod hellere end gerne gaverne frem. Torsdag var min søster, mor og jeg på tøsetur til Randers - her forargedes vi over den alt for tidlige julepyntning, mødte min søsters og min gamle børnehaveklasselærerinde og fik foræret et par praktiske vinterstøvler hver. Yay! Prøvede sidste år at klare mig med tykke strømper i mine converse, men det var altså ikke en ubetinget succes. Regnvejret drev os væk fra gågaden, ud forbi Graceland og i Randers Storcenter, hvor jeg ikke har været i maaaaange år. Storcenteret var i min folkeskoletid en aldrig svigtende kilde til knaldrøde bukser med reflekser, stramme mavebluser og hårmascara - med andre ord et paradis for forberedelserne til både klubfester og halbal. Men selvom man nogle gange kan have mistanke om det modsatte, har også landets storcentre heldigvis fundet ud af, at vi ikke længere skriver 1999. Min søster fandt en vinterjakke, og jeg fik sponseret disse lækre vanter fra Pieces. Af min mor, altså. Kan ikke umiddelbart forestille mig, at Pieces ville være interesseret i at sponsere nogetsomhelst til mig.

Min jakke fra sidste år får lov at tage endnu en tørn, og med den varme hue jeg fik i sidste uge, er jeg nu kampklar til de kolde måneder. Jeg er ikke stor fan af vinteren. Primært fordi der er så åndssvagt mørkt og dunkelt det meste af tiden. Målsætningen må derfor være at gå en laaaang tur i dagslyset hver dag - og nu går jeg i hvert fald ikke ned på udstyr. Jeg er klar! 

4 kommentarer:

  1. Jeg kom lige i går til at tænke på hvor meget udstyr der egentlig skal til at klare en vinter. Det fylder jo helt vildt! Og nej, strømper i converse - jeg gjorde det det meste af vinteren i Skotland. Dur ikke.

    SvarSlet
  2. Ja, det fylder nemlig utrolig meget. Jeg bliver vist nødt til at have støvlerne på i toget hjem - de kan i hvert fald ikke være i min taske. :)

    SvarSlet