lørdag den 19. november 2011

game of thrones

Fredag eftermiddag og aften blev tilbragt i Nordvest i selskab med Rannvá, Tobias, Game of Thrones, Coca Cola og popcorn. Så bliver det altså ikke meget bedre. Vi snuppede lige syv afsnit i træk, og jeg er blæst fuldstændig væk. Jeg har set det beskrevet som "Sopranos i Middle-Earth", en rimelig sammenligning, selvom hele dette univers er har så meget mere. Jeg vil ikke skrive en hel roman, for Rannvá har allerede skrevet en fin anbefaling af det - den kan du læse her. 

10 kommentarer:

  1. Fremragende! Jeg har læst de fem fabelagtige George R.R. Martin bøger bag, men endnu ikke set 'Game of Thrones'. Glæder mig at serien også er god.

    Winter is coming, som de siger.

    SvarSlet
  2. er daenerys din yndlingskarakter?

    SvarSlet
  3. Sofisten: Glæd dig! Jeg vil også gerne læse bøgerne, men har næsten fået det som min veninde nu, at jeg helst vil se det først. Meget underlig og atypisk fornemmelse! Og ja, de er glade for at sige, at vinteren kommer :)

    Rannvá: Hun er i hvert fald én af dem. Hun er ret awesome, synes jeg.

    SvarSlet
  4. GOT er the shit, og bøgerne er endnu bedre end serien;)

    SvarSlet
  5. Jeg forstår hvad du mener.

    Men rent konceptuelt står TV-serien over for en udfordring: GRRM skriver notorisk langsomt og ekspansivt. Hvordan skal serien kunne afslutte sig selv på en nogenlunde fornuftig måde, så det giver mening for både menigmand og vi hardcore fans af bøgerne? For selv her efter 'A Dance with Dragons' er det vanskeligt at se hvordan han kan afslutte sin historie inden for 1-2 bøger. Hvis han igen skal bruge 5 år på at skrive næste bind, så skal man for alvor væbne sig med tålmodighed.

    PS. Uagtet at han ikke just er en hædersmand i GoT, så bliver Jaime faktisk en ganske interessant personage senere hen i historien.

    SvarSlet
  6. Jeg kan godt mærke, at jeg vist bliver nødt til at kaste mig over bøgerne på et tidspunkt...

    Men det lyder godt nok noget bekymrende med seriens videre forløb. Jeg var slet ikke klar over, at bogserien ikke var afsluttet endnu - det er jo en totalt uholdbar situation! :( Jeg håber i hvert fald, at tv-serien får en rigtig afslutning - også selvom den ikke stemmer overens med bogen (eller stopper før bøgerne, i hvert fald), for der er ikke noget værre end uafsluttede tv-serier.

    SvarSlet
  7. Har siddet og ledt på bloggen her efter noget om GoT da jeg tænkte "Det må Tine da have set" - flot at jeg ikke havde set din etikethalløj. Dooh !
    Jeg har først lige set det nu her i Januar og sidder allerede og bander og svovler over der skal gå indtil April før det kommer igen.
    Og så tror jeg at jeg er lidt forelsket i Daenerys, Drogo og Jon Snow ;)

    SvarSlet
  8. Haha, Stine! Ja, etiketterne gør det hele noget nemmere. :) Håber ikke du blev skuffet, det er jo ikke meget jeg har skrevet. Men hold op hvor jeg også glæder mig til de nye afsnit!

    SvarSlet
  9. Haha overhovedet ikke. Mente bare med din udemærkede smag indenfor film/tv.. (eller også ville jeg bare tjekke om jeg rent faktisk havde en anbefaling for en gangs skyld ;))

    Ja, det bliver så lækkert .

    SvarSlet
  10. Jeg læste om Grimm på din blog, og det er da bestemt en anbefaling jeg kan bruge. Når jeg altså har set Fringe, Breaking Bad og True Blood færdigt... :)

    SvarSlet