tirsdag den 15. november 2011

to ting jeg virkelig holder af

To ting jeg virkelig holder af, er Stephen King og Harry Potter. Den allersidste film udkommer på dvd i dag, og den er selvfølgelig flyttet ind på hylden til de andre i serien. Det er helt mærkeligt, at det er slut nu. Og hvor ville jeg dog ønske, at de havde udeladt de sidste fem minutter af filmen. Det er jo en pinagtig afslutning på en stribe gode film. Også Stephen King er fan - jeg kan endnu engang anbefale The Dark Tower, den sidste bog er ren meta (Stephen King selv spiller en vigtig rolle i historien) og fyldt med referencer til Harry Potter-universet. Jeg er helt overbevist om, at jeg stadig læser begge dele når jeg fylder firs. ...Men hvorfor er Stephen Kings briller altid lidt for små?

Den nyeste King har jeg fået som en tidlig adventsgave af min far, og jeg hentede den på posthuset i går. Jeg er allerede i fuld gang med den. Prøvede halvhjertet at lave en aftale med mig selv om, at den først måtte læses efter jul - men jeg vidste jo godt, at jeg ikke ville kunne lade den være. I øvrigt ventede jeg fem kvarter på lægen i går. Inden jeg havde hentet bogen, selvfølgelig. Suk, it's a cruel world. I stedet måtte jeg fordrive tiden med at smile til andre folks babyer, læse Billed Bladet og stirre ud af vinduet. Min læge var i det mindste virkelig sød - som altid. Det er rart at have en læge, der rent faktisk virker interesseret i hvad der foregår.  

3 kommentarer:

  1. Der er bare ikke nogen grund til at sammenligne de to ting.. hehe.. for de ER jo forskellige ;)

    SvarSlet
  2. Enig med de sidste 5 minutter. Jeg har jo kun set filmene - og læst enkelte kapitler højt for min lillebror - og alligevel er slutningen meget påklisteret. Og sejt at få creds fra Stephen King!

    SvarSlet
  3. Mette, du har ret. Jeg har heller ikke selv nævnt det, jo. Det var mest bare fordi det var Stephen King, der udtalte sig om Harry Potter.

    Lærke, det er så skidt med de sidste minutter! Altså, det er godt nok også med i bogen, hvor det virker en lille smule bedre, men jeg kunne godt undvære det begge steder.

    SvarSlet