onsdag den 25. januar 2012

even if it rains, dear

Jeg sidder på min yndlingsplads (i hjørnet, stillekupé, ingen overfor mig) i et tog, der lige har forladt Københavns Hovedbanegård, og de næste fire timer skal jeg læse, høre musik og glo ud i luften. Jeg sætter stor pris på disse ture - forstå mig ret, jeg ville ønske min familie boede meget tættere på - men jeg kan faktisk godt lide at køre i tog. For det meste. Pigen foran mig bliver lige nu chikaneret af en ældre dame, der er hendes sidekammerat. (Altså. Chikaneret i den forstand, at hun bliver talt til. Meget. I en stillekupé.) Det plejer ellers altid være mig, det sker for, men lige nu er pladsen ved siden af mig tom. Hvilken fryd! Ja, jeg er også et af de mennesker, der flytter mig, så snart der bliver et dobbeltsæde ledigt i bussen. Det er ikke fordi, jeg ikke kan lide dig, men jeg kender dig ikke, og jeg foretrækker at sidde alene ved et vindue, så jeg kan lade som om du ikke eksisterer.

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker også at køre i tog - men vil også sidde alene, eller sammen med dem jeg kender. Og står gladeligt op i bussen, hvis der ikke er et ledigt dobbeltsæde - dog er jeg ikke af af hystaderne der blokere med sin taske, hvis jeg sidder alene :D
    Gudskelov går jeg som oftest uden om de gamle snakkesaglige damer (:

    - Anne

    SvarSlet
  2. cool blog mand! -det må jeg give dig. kig gerne forbi min, så kan det være vi skal aftale noget med at følge hinanden ;-) ahaha, ved godt at der er et super classic comment at få. men det kunne nu være lækkert :D
    laesnubare.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Anne - jeg kunne heller aldrig finde på at blokere sædet med min taske. Det er jo hysterisk. Jeg har heller ikke så meget imod at sidde ved siden af en fremmed, jeg vil bare sidde inderst. :) Det er også mærkeligt med dem, der sidder på det yderste sæde med det inderste tomt - hvorfor?

    Minna - mange tak! Jeg kigger forbi. :)

    SvarSlet