fredag den 27. januar 2012

radiant radishes

Hele familien sidder klistret til skærmen og ser håndbold, men som tidligere nævnt, er det ikke lige mig. Herrehåndbold er dog klart at foretrække frem for de hysteriske kællinger, men det ER altså en sport, jeg ikke forstår. Min far, søster og jeg skulle have været i Hobro i dag og se træningskamp mod AaB (fodbold, selvfølgelig) ligesom sidste år, men så faldt der sne, banen frøs til, og kampen blev aflyst. Øv. I går var jeg i Skive til min svigermors fødselsdag. En ganske begivenhedsrig dag, hvor en næsten halvfjerdsårig dame i min kærestes familie fik mig til næsten at græde; hvor jeg spiste noget megagodt rullepølse, og hvor jeg bestod min BA-opgave. Det hele hang lidt sammen, måske bortset fra rullepølsen, for jeg var så nervøs for at få min karakter, at jeg var ved at tude bare ved at tænke på det. Og så skulle denne gamle dame bare prikke helt vildt meget til mig, og fortælle hvor åndssvag jeg var, hvis jeg stoppede på studiet til sommer uden kandidaten, at jeg aldrig ville få et job, og at det i øvrigt var virkelig dumt af mig at have valgt tyskstudiet, hvis jeg ikke kunne finde ud af det. Shut up, bitch! Jeg havde ikke ligefrem lyst til at starte en stor diskussion ved fødselsdagsbordet, så jeg gik i den anden grøft og græd lidt på toilettet i stedet. Men FUCK det - jeg bestod, og hun er bare misundelig på min ungdom, klogskab og skønhed.

7 kommentarer:

  1. selvfølgelig er hun bare misundelig, sådan en ulækker og ældgammel lortedame. men åh, jeg kender det så godt, og synes især at gamle mennesker kan være ubarmhjertige når det kommer til den slags.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Hun var vist bare midt i et ældreanfald af bitterhed og mavesurhed. Eller også udtrykte hun bekymring og omtanke for din fremtid på en meget...uhjælpsom facon.

    Under alle omstændigheder er der vist snart ikke en uddannelse, der ikke har en risiko for arbejdsløshed hængende over sig. Mens krisen kradser.

    Så..nemlig. Fuck det. Nyd ferien og tillykke med din beståede BA. :)

    SvarSlet
  4. Jeg har mødt hende før, hvor jeg også blev lidt overrasket over hendes meget... direkte facon. Men i går var det decideret ubehageligt, og hun blev VED, selvom min kæreste ihærdigt forsøgte at skifte emne. Hvilket gav mig endnu flere tårer i øjnene, fordi jeg blev rørt over, at han kender mig så godt og gerne vil hjælpe. Hehe.

    Og nej, der er ingen uddannelser der giver garanti for arbejde mere. Det kan vel være lige meget, om jeg er arbejdsløs bachelor eller kandidat... ;)

    Og tak!

    SvarSlet
  5. Wuhu!!! Du er bachelor!! Tillykke!

    SvarSlet
  6. Nej, jeg er trods alt ikke bachelor endnu, først til sommer. :) Jeg har bare bestået min BA-opgave. :)

    SvarSlet
  7. Nåja, men det er næste ligeså godt!

    SvarSlet