lørdag den 21. januar 2012

the sweet taste of freedom

BOOH-YA! I morges lykkedes det mig at hive et stort syvtal hjem i min mundtlige eksamen i film- og mediehistorie. Jeg trak emnet "Dansk Film 1930 - 70"; det kunne have været bedre, men det kunne bestemt også have været værre. Jeg havde faktisk regnet med at måtte give op, når emnet var trukket, så nervøsiteten havde ikke engang rigtigt nået at indfinde sig før det hele var overstået. Jeg er virkelig glad for det syvtal. For os over femogtyve er det vel et nital, og det er sjovt som mit forhold til karakterer har ændret sig. For syv år siden blev jeg student med et nital i religion, og jeg tudede (lidt) af skuffelse, raseri og frustration. Og det var i virkeligheden inderligt ligegyldigt. :) Nu er alle skalaens karakterer - og jeg mener ALLE - repræsenteret på mit kommende eksamensbevis. Det er da også en præstation i sig selv!

De næste par dage regner jeg med at tilbringe i Skyrim i selskab med min karakter, Noah the dark elf. Skyrim er helt ubestridt det allerbedste spil, jeg nogensinde har spillet, men det fortjener sit helt eget indlæg senere. Mit vinterhi afbrydes dog i morgen (senere i dag, er det jo sådan set) hvor jeg skal hjem til Heidi og drikke en øl sammen med søde mennesker fra arbejdet. Det bliver virkelig godt at komme lidt ud, det føles som hundrede år siden sidst! 

7 kommentarer:

  1. Du er fandens dygtig!! (Også til repræsentere alle skalaens karakterer!).
    Skal du fortsætte?

    SvarSlet
  2. Tillykke med den flotte karakter - og friheden.

    Jeg overvejer lidt, om jeg skal give min kæreste "Skyrim" i gave til den første. På den anden side kan jeg så nok vinke farvel til al kontakt med ham den næste tid. :)

    Jeg tror ikke, jeg endnu er stødt på en kritisk kommentar til det spil.

    SvarSlet
  3. Tak skal I have!

    nadia: Her i forårssemesteret skal jeg have de sidste fag på film- og medietilvalget, og så har jeg i princippet min BA til sommer. Jeg har dog mine tvivl - skal have et fag ekstra oveni, og det er vist ret hårdt i forvejen. Oh well, godt det samme, for jeg ANER ikke hvad jeg skal med mit liv, når de prøver er bestået...

    Modspil: Så bliver han RIGTIG glad, tror jeg! Herhjemme spiller jeg for det meste kun, når min kæreste ikke er hjemme. (Eller om natten, når han er gået i seng - the joy of læseferie). Han gider ikke se på det, og det er rimeligt nok, synes jeg. Det er vel en slags kompromis... :)

    SvarSlet
  4. Du er bare så sej!

    SvarSlet
  5. Hold op hvor er du sej. Stort tillykke. Komme du så ikke snart hjem. SAVNER dig :)

    SvarSlet
  6. Ih, mange tak. I er søde! Louise: jeg kommer faktisk hjem på onsdag og bliver i en lille uges tid - et besøg i Hobro kan sagtens presses ind i skemaet. :)

    SvarSlet
  7. Jubii, lad os lige skrives ved :)

    SvarSlet