fredag den 10. februar 2012

Haruki Murakami - The Elephant Vanishes

Vi har nu levet uden TV i en måned (men det har jeg vist slet ikke fortalt), og som det ser ud lige nu, bliver vi ved med at undvære det. SOPA og ACTA gør det mildest talt umuligt at se mine tv-serier, så jeg får læst rigtig meget i øjeblikket. Det er jo heller ikke så dumt. 

Jeg har længe gernet ville læse Haruki Murakami, men jeg har ikke helt kunnet overskue, hvor jeg skulle starte. Indtil jeg altså faldt over denne novellesamling - min store kærlighed til netop dette format fornægter sig ikke. Og jeg er bestemt ikke blevet skuffet - tværtimod er jeg blevet ganske positivt overrasket. Mens traditioner, ritualer og formalitet (som er nogle af de ting der tiltaler mig allermest ved japansk kultur) stadig spiller en stor rolle, præsenteres det her med det surrealistiske, hvilket skaber nogle særdeles interessante historier. Kender I Murakami, og hvad skal jeg kaste mig over næste gang? Jeg har også Norwegian Wood stående, men den gemmer jeg altså lidt endnu, da filmen stadig står lysende klar i min erindring. 

2 kommentarer:

  1. Hvorfor kan du ikke se TV-serier?

    SvarSlet
  2. Crisis averted - jeg har fundet en løsning. :)

    SvarSlet