lørdag den 11. februar 2012

top twentyfive tv-series

For at jeg overhovedet kan få mig selv til at udgive en liste som denne, er det vigtigt for mig at pointere, at listen sagtens kan ændre sig; at det er en god blanding af mange genrer (det er jo absurd at sammenligne Svampebob Firkant med Breaking Bad og Parks and Recreation!), og at jeg tidligere har haft andre lister i toppen (jeg forudser, at Chrelle udpeger nogle åbenlyse mangler) - men denne liste er et udtryk for, hvad jeg nu i februar 2012 mener er de femogtyve bedste tv-serier overhovedet. Mange af serierne har jeg set inden for de sidste par år, og det er muligt, at det også har indflydelse på deres høje placering. Game Of Thrones fortjener i virkeligheden en højere placering på listen, men det synes jeg ikke, at jeg kan retfærdiggøre efter bare én sæson. Det samme med Fringe, som jeg kun har set en enkelt sæson af på nuværende tidspunkt. Der er i øvrigt ingen billeder (men links), for jeg har allerede brugt aaaaalt for lang tid på listen. Nå, nok undskyldninger og dårlige forklaringer - here goes;

01 Six Feet Under
02 Breaking Bad
03 Parks and Recreation
04 The L Word 
05 Lost
06 Carnivále
07 Silver Fang
08 American Dad
09 Big Love 
10 The Mighty Boosh 
11 Game of Thrones
12 Scrubs
13 The X-Files
14 The Sopranos
15 Flapjack
16 Svampebob Firkant
17 Twin Peaks 
18 South Park
19 Extras
20 Community 
21 The Walking Dead
22 Weeds
23 Californication
24 Freaks and Geeks
25 The Office (UK)


Boblere: Riget, Dexter, Deadwood, Fringe, Pushing Daisies, Gilmore Girls, Orange County, Children's Hospital, Cowboy, Indianer og Hest 

7 kommentarer:

  1. Jeg er selvfølgelig langt hen ad vejen enig, men der er i hvert fald et par stykker, der ville være i betragtning til min: Simpsons, 30 Rock, Arrested Development (!), Seinfeld (!!!), Friday Night Lights (!), The Wire, Buffy, Colbert Report, Curb Your Enthusiasm, The Office US (!).

    Men de er meget fedt, at Mad Men ikke er på.

    SvarSlet
  2. Simpsons burde havde været nævnt, om ikke andet så som en bobler. Jeg er bare blevet så træt af det efterhånden. De fleste andre du nævner har jeg slet ikke set (endnu); faktisk kun Seinfeld (som jeg er rigtig glad for, men den kommer ikke på listen), samt enkeltstående episoder af CYE, som jeg ikke er vildt begejstret for.

    Buffy gider jeg kun se, hvis det er sammen med dig.

    SvarSlet
  3. Jeg tror næsten, at Seinfeld er min #1. I tæt konkurrence med Sopranos, Arrested Development, Lost, Gilmore Girls, Six Feet Under og Breaking Bad. Kort derefter Parks and Rec, Community, Friday Night Lights, South, Office US og O.C. sæson 1+2.

    SvarSlet
  4. Ja, det er fandme svært at sætte én over de andre. Hver gang jeg tænker på en af serierne, har jeg lyst til at give den en højere placering. Jeg har aldrig gidet se den amerikanske udgave af the Office, men jeg burde måske give den en chance.

    SvarSlet
  5. Første sæson er ikke så god, men sæson 2 til 5-ish er rent guld.

    SvarSlet
  6. Der er virkelig mange gode på den liste der... Hold da op. Jeg er selv helt tosset med Breaking Bad osgå - det er altså godt skruet sammen.

    Men jeg er aldrig blevet bidt af The Sopranos, og det er jeg faktisk ked af. Jeg sidder 'fast' i sæson 3 - og det er aldrig den jeg hiver ned af DVD hylden mere. Ville gerne elske den, men gør det bare ikke. Mærkeligt.

    SvarSlet
  7. Tusind tak! Jeg kan selv finde en helt masse ting, jeg har lyst til at flytte om på - og der er kun gået to måneder siden jeg lavede listen. :)

    Nogle gange er der bare en serie man "burde" kunne lide, men som ikke rigtig fanger. Jeg forstår f.eks. ikke alles fascination af Mad Men. Jeg ser det stadig, men det når altså ikke min top 25. Nogle gange bliver man også bare lidt træt af en serie. Det kan være du skal holde en lille Sopranos-pause. :)

    SvarSlet