tirsdag den 10. april 2012

Graceland Randers, pt. II

På kraftig opfordring (eller i hvert fald bare på opfordring) får I lige liiiidt flere indtryk fra Graceland i Randers. Kun for jeres skyld stillede jeg op til fotografering ved porten ind til området - som I måske kan ane, blæste det en halv pelikan. Det gjorde det i øvrigt hele den uge jeg var hjemme, og mere end én gang bandede jeg over min optimisme, der havde pakket sommerjakken i stedet for den varme vinterjakke. Stedet er i virkeligheden mest et museum fyldt med Elvis- memorabilia, men den pebrede indgangspris på hundrede kroner afholdt os fra at besøge dén del. Det må blive næste gang - denne gang var det altså vigtigere med en saftig burger og en milkshake i dineren. Butikken i huset var propfyldt med alverdens mulige og umulige Elvis-ting (jeg gad virkelig godt have kogebogen!); der var så mange ting, at det næsten var et museum i sig selv. Og der koster det ikke noget at komme ind, så man kan sagtens besøge Graceland og mærke Elvis-ånden uden at besøge selve udstillingen. Til sidst må jeg lige fremhæve personalet, der var de mest positive og servicemindede mennesker jeg længe har mødt - de elskede alle Elvis, og det kunne mærkes. Ejeren kiggede også forbi og gav en hånd med i dineren, hvor den kvindelige tjener (der ikke var helt ung) var iført en vovet halvtredseruniform. Hvis Graceland lå i København, havde jeg søgt job derinde lige på stedet.   

4 kommentarer:

  1. Åååååh. Eeeeeelvis! *besvimer*

    SvarSlet
  2. Elvis er noget af det mest fantastiske, denne verden nogensinde har produceret. <3

    SvarSlet
  3. Hvad med at jeg får kogebogen og laver ting til dig? :D

    SvarSlet
  4. Det var ikke en helt dum idé! Jeg vil virkelig gerne smage den der peanutbutter & banana ting...

    SvarSlet