torsdag den 5. april 2012

there's something living in these lines

Købte Helle Helles Rødby-Puttgarden på Hobro Banegård og læste den i toget på vej til København - meget passende at jeg havde hele Danmark glidende forbi udenfor, idet jeg læste om stille, rolige og almindelige danskere på en måde med så meget præcision og nerve, at historien er blevet siddende et godt stykke tid efter den sidste side var vendt. Sådan har jeg altid haft det med Helle Helle, siden jeg første gang læste en novelle af hende i niende klasse. På efterskolen i tiende klasse trak jeg endda en Helle Helle novelle (heh) til eksamen, og det gik meget godt. Tidligere har jeg syntes bedst om hendes noveller, men denne korte roman gjorde bestemt også indtryk.

Den anden bunke er høsten fra bogudsalget i starten af marts. Jeg har ikke fået læst nogle af dem endnu, da jeg er fuldstændig opslugt af "A Song of Fire and Ice", men hvis jeg engang trænger til en pause fra drager og fantasy, er det rart lige at kunne læse noget MEGET dansk og jordnært i stedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar