tirsdag den 29. maj 2012

I recall the sunshine as you were melting

Efter en lille uge i det jyske er jeg atter hjemvendt til København. Weekenden blev tilbragt i sommerhus ved Vesterhavet, hvor min kærestes forældre holdt tres-års fødselsdag for familie og venner. Mit valg af lys, nærmest hvid sommerkjole viste sig at være lidt småuheldigt, da jeg i løbet af lørdagen fik alt for meget sol - og jeg tror ikke, at der var en eneste gæst, der ikke kommenterede det. (Så rød var jeg altså overhovedet ikke. Jeg blev ikke engang forbrændt eller noget.) Den mest hørte kommentar til min kæreste var selvfølgelig: "Nå, hvad tjener du så på at spille musik?", komplet med en uforstående holdning til at ville spille uden at få betaling for det. Ud over det havde vi nu en rigtig hyggelig aften med virkelig god mad, kolde øl og sjove gæster, der kunne fortælle et hav af røverhistorier. Over midnat gik min kæreste og jeg en tur til vandet og kiggede på stjerner, og dét kan jeg heller ikke klage over.

Vi overnattede i en campingvogn ved siden af sommerhuset, og efter en hurtigt overstået oprydning søndag, tilbragte jeg resten af dagen i skyggen i en hængekøje med Coca Cola ad libitum, chips, frugt og islagkage, samt fjerde bog i A Song of Ice and Fire-serien. Min stakkels kæreste var plaget af høfeber og forkølelse på én gang, og måtte krybe indenfor i et køligt, mørkt rum - ellers havde der også været en hængekøje til ham. Jeg lokkede ham dog med endnu en tur til vandet da det var blevet lidt køligere, og jeg fandt en kæmpestor krabbeskal, som jeg dog glemte på den lånte cykels bagagebærer. Øv.
 
Efter endnu en nat i campingvognen stod vi uhyggeligt tidligt op mandag, da min kærestes mor havde et ærinde hjemme i Skive. På rutebilstationen så jeg Hannah fra De Unge Mødre - kendisspotting i Skive er altså ikke helt det samme som i København. I toget mødte vi helt tilfældigt Lærke, der også havde været en tur ved Vesterhavet, og så fik jeg slet ikke læst fonetik alligevel. Jeg fik heller ikke læst, da vi kom hjem i går aftes - der var det altså noget vigtigere at spise burgere og se Game of Thrones samt Mad Men. I dag har jeg til gengæld siddet med det siden klokken otte, hvilket I måske kan fornemme på den laaaaange og ligegyldige blogpost, der naturligvis fungerer som overspringshandling. Mit kamera har jeg endnu ikke fået pakket ud, men jeg tror ikke rigtigt, at der er nogle blogegnede billeder på det - derfor det noget urelaterede kaktusmotiv.

2 kommentarer:

  1. Jeg vil også i sommerhus!

    SvarSlet
  2. Du kan komme med et par dage, når vi skal derop til august!

    SvarSlet