onsdag den 16. maj 2012

I walk out in the flowers and feel better

I dag tog jeg en pause fra fonetikken og gik en tur med Nanna omkring noget af Utterslev Mose. Man skulle umiddelbart tro, at det er forholdsvist simpelt at finde vej rundt om noget vand, men vi formåede faktisk at fare vild alligevel. Det gjorde turen lidt længere, men det gjorde ingenting, for Nanna og jeg har ikke set hinanden længe, og vi havde mange ting at fortælle hinanden. Der var enormt mange gæs med gæslinger i alle størrelser, samt ænder og svaner og mange andre søde fugle. Farverne på træernes blade er så smukke i øjeblikket, stadig helt lysegrønne og forårsagtigt. Solen så vi dog ikke noget til i dag, tværtimod regnede det en lillebitte smule, men ikke nok til at sende os i ly. Jeg glæder mig allerede til det næste afbræk i min læsning og endnu en gåtur inden længe.

6 kommentarer:

  1. Jeg ville ønske at vi kunne gå en tur sammen.

    SvarSlet
  2. Det kan vi snart! Jeg ringer og aftaler nærmere i morgen, men regner med at komme hjem onsdag i næste uge. Så skal vi gå nogle gode, lange ture. :)

    SvarSlet
  3. Mette, du må komme til København engang. Så går vi endnu en tur i verdens største og mest kringlede, men flotte (utterlsev) mose.

    SvarSlet
  4. Det er en god idé. Eller du kunne komme med hjem, Nanna. Så kunne vi gå tur med Silke og tage i Skandinavisk Dyrepark.

    SvarSlet
  5. Jamen, jeg venter kun på at I har tid til road trip på de jyske heder. Hvorfor må man egentlig ikke sove i telt hvor man har lyst i Danmark. Hvem fanden har taget patent på naturen?

    SvarSlet
  6. Nu må du tænke på, at ikke alle er lige så naturbevarende og ansvarlige som os to, Nanna. De ødelægger den smukke natur, smider skrald og råber af dyrene. Eller sådan noget. Kørte igennem den jyske hede i går, faktisk.

    SvarSlet