søndag den 29. juli 2012

and you are no longer a docile stream

I Østrig var jeg flere gange på eventyr i den såkaldte Seisenbergklamm, en kløft mellem bjergene med en helt klar og til tider brusende flod på bunden. Den smalle sti førte os først forbi en gruppe nysgerrige aber i et bur - en af dem forsøgte at tisse på Silke - inden vi måtte træde ud på de endnu smallere gangbroer af træ. Stien førte os op langs floden, over smukke vandfald, ind under dryppende klipper og ned til et sted, hvor vandet var mere roligt. Her så jeg første gang de isnende uhyggelige, Blair Witch-mindefremkaldende stenbunker, men jeg så også de to søde turister der byggede dem, og så var det ikke så uhyggeligt mere. Og da jeg vendte tilbage et par dage senere med min søster, lavede vi vores helt egen stenbunke, der var den flotteste af dem alle sammen. Hvis vi nu selv skal sige det. Silke kom til at rage en bunke sten ned, men hun er en hund og dermed automatisk tilgivet. Vi tog fem milliarder billeder hver, men grundet den omstændighed at rindende vand er stort set umuligt at fotografere, kan jeg desværre ikke vise jer, hvor utrolig smukt der i virkeligheden var.

2 kommentarer:

  1. Hvor var det bare en fantastisk tur. Suk. Jeg længes tilbage :)

    SvarSlet
  2. Det var sådan en god tur. Jeg længes virkelig også! :) Vi må tage derned igen engang.

    SvarSlet