onsdag den 11. juli 2012

I want your lungs to stop working without me

Lørdag aften i Amsterdam tog vi på italiensk restaurant i området omkring Leidseplein, hvor der er et hav af spisesteder. Jeg fik carpacchio til forret, og den var god (omend ikke på højde med denne) - bortset fra det kæmpe, rustikke stykke agurk og den halve tomat, der lå på kanten af tallerkenen. Måske følte de, at retten manglede lidt farve, men det mindede mest af alt om det "salat" man får med til en burgermenu på just-eat. Menukortet var et sandt mekka for pasta-elskere, og jeg havde virkelig svært ved at bestemme mig, men endte med noget ravioli/champignon, der smagte helt fantastisk. En ekstra bonus var den skål med friskrevet parmesan, der blev sat på bordet sammen med maden - det føles så godt at kunne drysse en ny omgang ost på det nederste lag pasta. Min kæreste fik en tre-retters menu, og skulle egentlig spise tiramisu alene (jeg var helt mæt), men tjeneren satte den imellem os med to skeer, og så var det jo lidt svært at sige nej. Vi sad udenfor under et halvtag mens det øsregnede, og det gjorde det næsten endnu hyggeligere. Knap så hyggeligt var det at vente på en sporvogn i næsten en halv time sammen med en flok meget fulde englændere i verdens mindste busskur. Den kom aldrig - den eneste gang vi rent faktisk skulle bruge den - så vi gik tilbage i støvregnen og var en lille smule lykkelige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar