tirsdag den 24. juli 2012

there are minutes for sleeping

Ligger på sofaen i mit barndomshjem med min gamle kattemis Froy på skødet. Hun blev overlykkelig da vi kom hjem, og har de sidste seks timer gået rundt og kaldt højlydt på os - for lige at sikre sig, at vi ikke tog afsted igen. Eller måske havde hun allerede glemt, at vi var kommet hjem. Nurh. Lille demente kat. Har tilbragt det meste af de sidste to dage på de tyske motorveje, og i morgen må jeg lige overleve fire timer i tog, før jeg er hjemme i København igen. Det er måske meget godt, for jeg har en milliard billeder fra turen, der godt lige kunne bruge en grovsortering. Sådan er det, når man er tre fotoglade mennesker (plus min mor) afsted sammen - der er over halvtreds billeder alene af udsigten fra vores balkon... (Men det var altså også noget af en udsigt. Jeg bliver nok nødt til at dedikere et indlæg bare til den.) Jeg har lige drukket dagens sidste cola - forudser en frygtelig afvænningsperiode i næste uge - og nu vil jeg kravle op under skråtaget og min dyne. Det er aldrig nemt at sige farvel til min familie, men i morgen bliver det nok ekstra svært, for vi har virkelig haft en dejlig ferie sammen. Jeg er glad for, at jeg i en alder af syvogtyve stadig bliver inviteret med på ferie, og jeg tror de er glade for, at jeg i en alder af syvogtyve stadig 'gider' tage med. Men det gider jeg i hvert fald godt, og meget gerne i mange år endnu. Godnat! 

2 kommentarer:

  1. Vi bliver ved for evigt. Med børnebørn osv. Så kan du jo være babysitter ;)

    SvarSlet
  2. Haha. Jeg gider kun være hundesitter, det er jeg også meget bedre til. Men måske det ikke er så slemt, hvis det er dine børn jeg skal passe. :)

    SvarSlet