onsdag den 4. juli 2012

Waterlooplein, Amsterdam

En af de ting jeg husker allerbedst fra Nannas og min tur til Amsterdam for et par år siden, var loppemarkedet Waterlooplein. En ren turistfælde fyldt med alt for dyrt, ubrugeligt skrammel, men samtidig også en sand guldgrube af fjollede småting, fine halskæder, super lækre pommes frites og kjoler med ugletryk. Det var her, jeg købte denne kjole. Det skulle min kæreste naturligvis ikke snydes for, så vi tog på marked fredag formiddag. Min kæreste fik købt et par musikinstrumenter, som jeg ikke helt ved, hvad jeg skal kalde - mens jeg begrænsede mig til (endnu) en halskæde. Østkyst Hustlers lod vi også pænt ligge. Måske har jeg faktisk engang ejet en Østkyst Hustlers-cd.

I dag tager min kæreste til Roskilde, og efterlader mig alene i opgaveskrivningshelvede. Han fik en billet i sidste øjeblik mod at tage et par vagter i Rillbars telt, hvor han i øvrigt skal spille en koncert i eftermiddag. Jeg vil også høre The Cure og The Shins og The Boss! Nå, nu vil jeg se Chihiro for 117. gang og glæde mig over, at det denne gang er studierelateret. Jeg har udskudt min 25-siders opgave i fiktionsteori- og analyse, så jeg havde en reel chance for at bestå fonetik. Og det lykkedes! Mindre sjovt er det så at skulle skrive opgave i sommerferien.      

3 kommentarer:

  1. God opgaveskrivning.
    Så Cure på Roskilde for en milliard år siden, og det var den bedste koncert EVER, så er også grøn af misundelse!

    SvarSlet
  2. Trine: Tak! Jeg har flere gange i dag seriøst overvejet at tage af sted i aften, men det bliver simpelthen for dyrt. (Brugte lige lidt flere penge i Amsterdam end planlagt...) Til gengæld overspringshandler jeg lidt med Harper's Island. :)

    Nanna: Ja! Der var en masse af de samme boder. :)

    SvarSlet