fredag den 3. august 2012

better take a breather 'till you're better

Så blev det endelig festivaltid igen! I dag startede OFF Festival i Katowice i Polen, og alt omkring festivalen er meget bedre, end jeg havde forventet. Polen er ikke ligefrem det mest charmerende og smukke land jeg har besøgt, men festivalen har til huse udenfor byen blandt træer og en sø, og med en kold øl hånden i en liggestol i skyggen, ville jeg næsten gå så langt som at kalde det hele idyllisk. For at være helt ærlig har jeg ellers ikke glædet mig voldsomt til denne tur den sidste måneds tid - Amsterdam og Østrig tog toppen af rejselysten, og jeg har jo også lige en 25-siders opgave jeg skal have skrevet indenfor de næste to uger, hvis jeg vil gøre mig forhåbninger om at starte på min kandidatuddannelse til september. Men det har været den skønneste tur indtil videre. Et par dage i hyggelige Krakow, billige drinks og gode venner - og nu er der musik hele weekenden samt endnu flere venner hjemmefra. Alligevel sidder jeg lige nu alene på hotellet med en cola og wi-fi, for jeg er allerede lidt mættet af oplevelser, indtryk og mennesker. Nogle gange glemmer jeg lidt at passe på mig selv, men i dag kunne jeg mærke, at jeg trængte til en pause. Fik set Kurt Vile and the Violators og Converge, og det var de vigtigste navne for mig i dag, så jeg er godt tilfreds. Vender tilbage til festivalen med fornyet kraft i morgen - og vender tilbage til bloggen med masser af billeder og snak om musik når jeg kommer hjem til København i starten af næste uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar