lørdag den 11. august 2012

I quietly tied all my guts into knots

Om onsdagen, vores hele dag i Krakow, slæbte jeg Simon, Heidi og Nicolaj med på tur i det jødiske kvarter Kazimierz, der er en virkelig smuk og spændende del af byen. Jeg besøgte selv synagogen Remuh med min familie, da vi var i Krakow for fire år siden, og jeg ville gerne vise den til mine venner. Drengene skulle have en fin kalot på hovedet, og jeg skulle dække mine skuldre. Selve synagogen var dog under ombygning og ikke specielt spændende, men kirkegården var helt utrolig. Der er noget specielt over kirkegårde - lige meget hvilken trosretning de tilhører - men helt subjektivt og målt på underholdningsværdi, så topper de katolske kirkegårde som vi så i Østrig altså. Der er ikke så meget lir over en sten og et stykke papir. Om aftenen vendte vi tilbage til kvarteret og spiste en god middag på en jødisk restaurant, hvor Nicolaj vovede sig ud i noget med at spise alligator. Ikke så jødisk, tror jeg, men han sagde, at det smagte godt. Jeg fik en lille bid og syntes mest, at det smagte som tør gris, men så har jeg da også prøvet det. 

2 kommentarer:

  1. KAZIMIERZ! Der er virkelig dejligt dér. Var der også da jeg var på studietur for snart tre år siden. Gud, hvor tiden flyver.

    Simon har i øvrigt crazy eyes på billedet. Men de er flotte med kalotter, drengene. :)

    SvarSlet
  2. Er det virkelig tre år siden? Sindssygt. Og ja. Han ser lidt crazy ud. Men kalotterne skulle jo foreviges. :)

    SvarSlet