søndag den 19. august 2012

there and back again

Det var svært at lave en overgang fra de smukke billeder i Østrig til den knap så idylliske tur derned og hjem, så jeg fik aldrig vist disse billeder - men efter at jeg nu har skrevet lidt om polsk tristesse, tror jeg også godt vi kan klare lidt tysk idéforladthed. Turen til Østrig - og tilbage igen - var nemlig en oplevelse i sig selv. Der var af og til kø på motorvejen, og når vi kørte meget langsomt fik Silke lov at sidde på skødet af min søster og kigge ud af vinduet. Efter en lang første dag i bilen ankom vi til den noget grå og regnvejrstriste Bergrheinfeld, hvor vi skulle overnatte. Indtrykket af byen blev ikke ligefrem bedre, da vi opdagede at den nærmeste nabo var Kernkraftwerk Grafenrheinfeld, som er centrum for begivenhederne i katastrofefilmen "Die Wolke", hvor der selvfølgelig sker et udslip. Gys. Til gengæld serverede de helt fremragende mad i hotellets restaurant - jeg fik friske svampe i flødesovs med Semmelknödeln til. Hildesheim, som vi boede i på vej tilbage til Danmark, var umiddelbart ikke meget bedre end Bergrheinfeld, men det skal retfærdigvis siges, at vi var for trætte til at udforske byen nærmere - og den var trods alt noget større.  Hotellet var lidt mere luksus, men grafittien på muren udenfor liiiige lo-fi nok til mig.

Jeg er på 19,8 sider i min opgave og har hele dagen i morgen til at komme op på et sted mellem tyve og femogtyve sider. Det bliver ikke noget problem, for jeg har ikke skrevet konklusionen endnu. Kan snart ikke finde rundt i dagene mere, men i dag har vi grillet med nogle af de andre fra opgangen. Virkelig dejligt med et afbræk fra opgaven, og virkelig dejligt med god mad. Nu vil jeg sove - og jeg kan vist endda godt tillade mig at sove længe... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar