mandag den 10. september 2012

break my heart around this

Jeg har lidt svært ved at forstå det. Men jeg har nu endelig min helt egen kat - den lille fyr på billederne skal bo hos os de næste femten-tyve år, og det bliver så godt. Han hedder Jimmy Oberst, naturligvis opkaldt efter min yndlingsfodboldspiller, Jimmy Nielsen. (Der også kaldes Den Hvide Puma - min Jimmy må jo så være den sorte puma.) Simon, Rannvá og jeg hentede ham i går på Dyreværnet i Rødovre, og han græd hjerteskærende hele vejen hjem i den lejede bil - og oppe i lejligheden løb han direkte ind under en reol og gemte sig. Jeg fik ham dog lokket ud med lidt mad, men han er altså en frygtsom lille fyr, der lige skal se det hele an. I nat græd han lidt igen, og jeg satte mig ind på stuegulvet og legede lidt med ham, hvilket førte til, at han halv fire i nat begyndte at spinde. Nurh. Han er simpelthen så nuttet.  Hans målmandsevner er indtil videre ikke prangende, men det kan jo være det kommer.
 
Jeg forudser en uhyggelig stor mængde indlæg om og billeder af Jimmy her på bloggen. Så er det sagt. Skulle lige til at skrive, hvor stolt jeg blev, da han lavede sin første lort i kattebakken, men tog mig i det. Bortset fra, at jeg nu har skrevet det alligevel. Haha. Nå, jeg burde forberede mig til i morgen. Er jo ligesom startet på den der kandidat.   

8 kommentarer:

  1. Tillykke med jeres lille nye ven!
    Han ser da søjj ud, selv om jeg absolut ikke er kattemenneske!

    SvarSlet
  2. Nurh, hvor er Jimmy en heartbreaker! Der går ikke lang tid før jeg står ovre hos Jer og kigger forelsket!

    SvarSlet
  3. Han er DEJLIG og NUTTE og alt mulig andet, der skal siges på nordjysk. :) Og alle må komme og beundre ham, hele tiden!

    SvarSlet
  4. Jeg glæder mig til imorgen. Desuden synes jeg, han skal være kærester med min damekat. Aldersforskellen betyder ikke noget. Elvira Madigan og Jimmy Oberst. Jimmy Oberst og Elvira Madigan. Det lyder da meget godt. (Eller - egentlig ikke. Overhovedet. Men, jaja).

    SvarSlet
  5. Måske er Jimmy faktisk lidt for tynd til Elviras smag. Hun kan ikke lide at føle sig som den tykke i forholdet. Selvom jeg altid siger til hende, at det er noget pjat. Damer må gerne have lidt på sidebenene. Og: the mirror adds ten pounds, you know! siger jeg bagefter. Hun stoler ikke atid på mig, men for det meste bliver vi enige om, at vi begge to er stanglækre.

    SvarSlet
  6. Nanna, jeg elsker din kommentar. Og vores lange, lange, lange kattesnak. Nu har du selv konstateret, at Jimmy måske nok er lidt splejset, men han er jo også kun fire måneder, så der er håb for deres kærlighedsaffære. Selvom ingen af dem kan lave børn.
    PS. Elvira og dig er begge to et par lækre damer!

    SvarSlet