mandag den 3. september 2012

I left my head and my heart on the dancefloor

Jeg havde ikke lige regnet med, at Lady Gaga skulle præge hele to på hinanden følgende blogindlæg, men denne weekend har været så sindssyg travl, at jeg ikke har haft tid til at skrive noget som helst. Havde en utrolig god dag på arbejde lørdag, hvor Nannas spilleliste bragede Lady Gaga ud i hele butikken som opvarmning til koncerten. Fik besøg af Rannvá om aftenen, og fik snakket, snakket, set film og snakket noget mere. Hun sov her til søndag, hvor jeg igen tog på arbejde, og var ved at tude af træthed da jeg kom hjem. Var dog klar igen efter en lille eftermiddagslur, og SÅ var det tid til Lady Gaga i Parken!
 
For første gang i mit liv satte jeg pris på at have fået billet til siddepladser. Følte mig virkelig gammel, men det var altså dejligt at kunne sidde ned og nyde en fadøl - også fordi Gaga-tøsen var mega forsinket. Ved siden af os sad en lille pige og hendes far - og det mindede mig SÅ meget om mig selv for seksten år siden, hvor jeg sad i Parken sammen med min far og så Michael Jackson. Hun så ud til at nyde koncerten, og nu snakker hun nok om den i årevis, og dét kan jeg godt forstå. Der var et freaking SLOT på scenen! Nanna og jeg blev enige om at kunne finde elementer fra både Ringenes Herre og en Marilyn Manson-koncert, så det var jo bare helt perfekt. Og nu siger jeg det altså - men hun virkede så oprigtigt glad for sine fans, og det virkede til at ligge hende enormt meget på sinde, at folk havde det godt. Jeg er godt klar over, at hun spiller for mange tusinde mennesker næsten hver dag, men hun var alligevel meget til stede - meget mere, end jeg ofte oplever til de små koncerter på Loppen...
 
Bad Romance, Telephone og Pokerface var så fede, at jeg troede jeg skulle dø. Der havde vi for længst rejst os fra sæderne og stod og dansede grimt. Den nye plade er stadig ikke fantastisk, men med det fuldstændigt overdrevne sceneshow betød det ikke så meget... Thomas Treo har naturligvis givet koncerten to stjerner her, men alt det han hader, var jeg helt vild med, så på den måde er anmeldelsen underholdende nok. Vi er altså faretruende tæt på seks stjerner fra mig, og jeg er SÅ glad for, at vi greb muligheden og tog afsted.  

3 kommentarer:

  1. jeg er glad for at du ikke døde! og at koncerten var fed, selvfølgelig. :) jeg er lidt misundelig, men kun lidt.

    SvarSlet
  2. Tine. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. For 3 år siden havde vi hadet Lady Gaga herfra og til evigheden. We grew up! Paradoksalt at det skulle være et teenageidol der fik mig til at indse dét...

    Godt I havde en god koncert!

    SvarSlet
  3. Rannvá, jeg er også glad for, at jeg ikke døde! Det ville have været kedeligt. Du må med næste gang.

    Lotte, du har nok ret. Fire år, måske. Lady Gaga har jeg dog altid været glad for. Det betyder dog ikke, at jeg har så meget som en knivspids respekt for Nicki Minaj, Katy Perry and the likes. Gaga-tøsen er noget specielt! Og tak!

    SvarSlet