fredag den 7. september 2012

it was nothing like we'd ever dreamt

Tidligere i aftes fik jeg en mail fra min underviser i fiktionsteori. Jeg har fået 12 i min eksamensopgave! Jeg har simpelthen acet den her opgave for vildt, og jeg kan nu kalde mig bachelor i tysk med film og medievidenskab som tilvalg. Tidligere i dag var jeg sikker på, at jeg ville dumpe - jeg har åbenbart helt mistet evnen til at vurdere mit eget niveau efter jeg dumpede min mundtlige tyskeksamen sidste år. Bliver altid bange for, at jeg har glemt en eller anden formalitet, eller har misforstået opgaven. Men jeg har kun tudet over denne opgave en enkelt gang, og det er virkelig fremskridt! Det har taget fire år at nå hertil, med et par gevaldige bump på vejen (FIRE forsøg før jeg bestod tysk fonetik...), men det gør bare følelsen af at have klaret det endnu bedre. Og endda med tre 12-taller, (og et 2-tal og en bunke derimellem.) 

Min opgave handler om religiøse elementer i Miyazakis tre film My Neighbor Totoro, Princess Mononoke og Spirited Away (Chihiro og Heksene), og selvom det har været en lang og sej kamp at skrive den, har det også været ret spændende. Jeg følte mig virkelig privilegeret over at kunne bruge tid på at se mine yndlingsfilm igen og igen - og kalde det studierelevant. Jeg har også overspringshandlet helt vildt, hvilket bragte mig forbi min gamle ven eBay, hvor jeg fandt verdens sødeste Totoro-punge. Jeg bestilte den til venstre til mig selv, og den til højre til min søster, men modtog to af sidstnævnte og har derfor også én selv. Hurra! De har holdt mig motiveret i opgaveskrivningen, og det har åbenbart virket.

12 kommentarer:

  1. Fååårk, hvor sejt! Hvor er du god! Tillykke!

    Og mega mega mega sejt emne!

    Jeg har også en af pungene fra den "serie" af punge, den lille klik åben-luk sag til mønter, men den er såå lille at ikke engang dankortet kan være i. Det er ret ærgeligt, den er ellers så fin, men hans ører stikkende op.
    Så du nogensinde min venindes svar på Totoro vanterne fra min fødselsdag? De ligger der i hvert fald!

    SvarSlet
  2. Endnu engang kæmpe stort tillykke, søde du! Du er så mega sej!

    SvarSlet
  3. Fasterfis: Tusind, tusind tak! Det var nemlig et megasejt emne. :) Og ja, jeg så godt verdens sejeste Totoro-vanter på din blog - tror måske endda jeg kommenterede og bad om mønsteret, så jeg kunne lokke min mor til at lave dem, hehe.

    Lotte: Tak, sødeste Lotte! Så gik det alligevel! Nu skal det også gå for dig. :)

    SvarSlet
  4. Tillykke, hvor må det være skønt (:

    Har - imponerende nok - kun set Ponyo af Miyazaki, hvilket kun skyldes dovenskab, da jeg virkelig er megetmeget vild med den film, og er sikker på resten er mindst ligeså gode. Har dog en snarlig filmdate med en veninde, som netop har lovet mig, at skole mig i resten (:

    - Anne

    SvarSlet
  5. That's my girl!!! :)

    SvarSlet
  6. du er den bedste i hele verden! sejeste tine. that's my friend!! :):):)

    SvarSlet
  7. Hvor er du bare mega sej!!!!
    Og husk at fortælle mig om det næste gang!

    That's my sister!

    SvarSlet
  8. Anne: Tusind tak! Hvis du er glad for Ponyo, vil du ELSKE Totoro. :)

    Simon: <3

    Rannvá: Du er megasød.

    Mette: Tak, hvor er du sød. Og undskyld jeg ikke fik skrevet, jeg har haft tusind ting i hovedet. :( Glæder mig sådan til vi ses!

    SvarSlet
  9. Jamen, det er hendes svar på det med mønsteret, som jeg hentyder til! Tjek det selv ud ;)

    SvarSlet
  10. Haha, fedt, det havde jeg slet ikke set! Tjekker det ud i morgen. :)

    SvarSlet
  11. TILLYKKE :D Hvor er det sejt .. Du er sej .

    SvarSlet