fredag den 28. september 2012

it's hard to just kiss our child games goodbye

Har haft et par rigtig gode dage med nogle af mine bedste piger. I onsdags så jeg film med Rannvá, og i går kom Nanna forbi til mere snak og flere tårer - men også til fantastisk ostepizza fra Piccolo Mondo, Harry Potter på skærmen og Lego på bordet. Jeg begyndte slavisk at følge instruktionerne og byggede stammefolkets hideout (åh, hvilken tilfredsstillelse det er, når det hele passer sammen), mens Nanna straks begyndte at 'lege' mere frit og digte historier. Vi ville have leget godt sammen som børn - jeg kunne klart bedst lide at bygge ting, rive dem ned og bygge dem op igen, mens Nanna var noget mere kreativ. Kan fortælle, at ifølge Nannas opstilling kan man på billede to se en stakkels kvindelig fange, der sidder fængslet bag spyddene. Hendes mand slap væk og nyder nu livet på en nærliggende ø. Egentlig har han set sine venner (forestiller mig nogle spanske opdagelsesrejsende) på båden, men han er så tilfreds med at fiske (med en lian) og fede den under palmen, at han ikke har råbt om hjælp. Nederst er sørøverne. Der er trængsel på det lille hav.

7 kommentarer:

  1. Ostepizza og Harry Potter kan redde hvad som helst. Og legetøj! Det er glæden ved at være børnehavevikar, dengang jeg var det - og ved at have en 6 år yngre lillesøster, da hun stadig havde legesager. Elsker stadig at bygge med Lego og Playmobil, stille op og designe. Har utallige udstillings-billeder af diverse legetøjsopstillinger, fra jeg var barn, og synes stadig det er en fornøjelse (:

    - Anne

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Anne, lige præcis. Jeg elskede også at lave opstillinger og udstillinger, mens min fire år yngre søster var lidt mere... umiddelbar. Børnehavevikar ville være lige i overkanten for mig - jeg vil gerne lege med legetøjet, men kan for det meste godt undvære børnene... :)
    Nanna, du må komme og lege igen, når jeg får den store borg med til København! Så skal jeg have en ostepizza mere.

    SvarSlet
  4. Jeg glæder mig allerede til Den Store Borg. Og så vil jeg også have ostepizzaen.

    SvarSlet
  5. jeg er godt nok lidt skuffet over ikke at blive nævnt i den her post. på en eller anden måde. :)

    SvarSlet
  6. Hihi. Du var der jo slet ikke. Du må være med når vi skal bygge den store borg - så kan du også få en ostepizza og møde Jimmy. :)

    SvarSlet