tirsdag den 16. oktober 2012

all that seemed like luck seems silly to you now

Sidder i toget - næste station Horsens. Jeg tog ind til Hovedbanegården i overdrevet god tid, da det var blevet varslet, at der godt kunne være kaos og forsinkelser. Tjekkede min afgang og tullede derefter rundt en halv times tid og kiggede på dårlige dvd'er, grimt bling i Glitter, alt for dyr neglelak i Matas og spiste en is. Hjalp en ung fyr med at finde vej til sit tog mod Stockholm, og han sagde at jeg havde et pænt smil. Føler mig ellers ikke specielt pæn i dag. Tyve minutter inden mit tog skulle køre, forsvandt informationerne omkring det fra skærmene. Et kvarter i afgang lød det over højttalerne, at toget klokken to mod Jylland nu ville afgå fra Høje Taastrup... Skide meget tak, DSB. Sprang ind i et S-tog, der kørte sekundet efter, nåede til Høje Taastrup og måtte løbe hen i toget - sammen med et par hundrede andre, vil jeg tro.

Ellers har jeg det lidt bedre i dag. Noget bedre, faktisk. Læste alle kommentarerne til gårsdagens indlæg da jeg stod op, og så tudede jeg lidt af glæde over at kende sådan nogle gode mennesker. Det var så dejligt at se Simon igen i går aftes, og min mor har fået det bedre. Min far og min søster henter mig ved toget om halvanden times tid, og så kører vi direkte til Aalborg, hvor min mor ligger på et patienthotel. I morgen skal hun for første gang have kemo, hvilket forhåbentlig kan hjælpe på nogle af hendes mange smerter, selvom det selvfølgelig ikke ændrer på det endelige udfald. Jeg regner med at gå nogle lange ture med Silke i skoven - har i den anledning pakket min gamle vinterjakke, for min 'overgangsjakke' fra Topshop (på billederne) kunne lige præcis bruges i halvanden måned inden det blev for koldt. Til gengæld er den pæn, og solen begynder vel at skinne igen på et tidspunkt.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar