torsdag den 18. oktober 2012

don't let anyone say that's already been said

I går fik min mor sin første kemobehandling i Aalborg, og det var heldigvis en positiv oplevelse. Imens blev min søster og jeg hentet af vores kusine og hendes to drenge, hvorefter vi kørte til Hadsund og besøgte vores bedstemor. Hun har nu boet på plejehjem i nogle måneder og er efterhånden faldet godt til. Hun anede ikke at vi kom, eller at min kusine og jeg begge var hjemme fra København, så hun blev ganske overvældet da hun så os. Hun ser os sjældent samtidig, og det kneb da også lidt med at holde styr på hvem der var hvem, men det gik jo alt sammen alligevel. Oldebørnene er kommet til efter hukommelsen begyndte at svigte, så deres navne har aldrig sat sig fast hos hende, men hun blev SÅ glad for at se dem. De var også søde til at sidde hos hende - og så længe man har en iPad, når et plejehjemsbesøg aldrig at blive kedeligt. Derefter kørte vi en tur op til min søsters heste, og Oskar proklamerede hurtigt, at Willemoes var hans hest, så de vakte vist også stor begejstring hos småfolket. I går aftes spiste vi slik fra Slik Hans og Øl Grete - en kæmpestor slikbutik i Aalborg, der tilfældigvis ligger lige ved siden af patienthotellet, hvor min mor overnattede fra tirsdag til onsdag. Det er anden gang jeg har spist bland-selv slik i år - men jeg kunne simpelthen ikke stå for fristelsen, selvom jeg i virkeligheden synes det er SÅ ulækkert. (Det smagte vildt godt. Og der var meget af det gode chokoladeslik. Det er der ellers aldrig i bland-selv-slik, synes jeg.)

4 kommentarer:

  1. Sikke hyggeligt billeder - rigtig efterårsstemning med brune blade og indehygge :D
    Slik Hans & Øl Grethe har også godt nok et enormt udvalg, elskerelsker bland-selv-slik (:

    - Anne

    SvarSlet
  2. Det er nemlig efterårsferie når det er allerbedst - familiehygge, kage og pæn natur. Og ja, jeg blev lidt overvældet af alt det slik. Købte en KÆMPE pose, som jeg først fik tømt, da min kæreste begyndte at hjælpe til.

    SvarSlet
  3. Elsker bare billedet af Hektor :D

    SvarSlet
  4. Ja, han er en lille verdensmand med styr på tingene. :)

    SvarSlet