torsdag den 25. oktober 2012

I want to draw you a floorplan of my head

Her er anden del af mit blast from the past-indlæg om mit gamle legetøj. Det har været lidt længe undervejs, men jeg har haft tusind andre ting i hovedet. Lige nu er det dog rigtig rart at svælge lidt i nogle gode barndomsminder. Glansbillederne var helt klart en af de ting jeg samlede allerivrigst på; de skulle helst have dyremotiv, og de viste er mine all-time favourites. Min søster samlede på heste i alle afskygninger - hun har virkelig en million - men jeg havde også et par enkelte på mit værelse. Dog begyndte min stakkels barbiehest at skalle, og så kunne jeg ikke nære mig for at pille skindet af den. Sweet. Troldesamlingen... Oh well. Og dinoerne var også blandt mine favoritter. Havde tilmed en kæmpestor T-Rex, men jeg har måske givet den væk i et svagt øjeblik. De små fik jeg på én gang - jeg var med min far i den uformelle biograf i vores by og se Landet for Længe Siden. Da Lillefods mor døde var jeg så utrøstelig, at min far smuttede ind til legetøjsbutikken ved siden af og købte en pose blandede dinoer til mig. Jeg var vel fire - så skal der ikke så meget til at aflede ens opmærksomhed. Var i det hele taget ret interesseret i dinosaurer, jeg havde også en stor plakat over min seng med de forskellige arter. Dinosaurs rock!    

3 kommentarer:

  1. jeg er vild med dinosamlingen!

    SvarSlet
  2. Jeg samlede også på glansbilleder, men siden jeg aldrig har brudt mig om dyr, har jeg altid samlet på dem med børn og babyer - ønskede mig så inderligt en hel hær af yngre søskende (lykken var stor, da jeg fik en lillesøster) og ville gennem min barndom være dagplejemor, pædagog og skolelære. Og er stadig børnetosset (skal dog ikke selv have nogle før om rundt regnet hundrede år - mindst). Ellers var brevpapir, Diddel-kort og klistermærker også i højsæde af samlerobjekter.. Og trolde, shelly-dukker og Playmobil.. Samlermani længe leve!

    - Anne

    SvarSlet
  3. fasterfis: Dinoer ER jo bare for seje.

    Anne: Hehe. Jeg var også rigtig glad da jeg fik MIN lillesøster - hun fik lov til at "arve" alle mine grimme ting. Hun samlede også på brevpapir og Diddl-effekter, men hun er også lige de fire år yngre end mig - og lidt mere tøset. :) Ja, samlermani (og søskende) længe leve!

    SvarSlet