mandag den 1. oktober 2012

somewhere the birds are all in motion

I lørdags var Simon og jeg til min onkels bryllup på Raadvad Kro, kun et par hundrede meter fra vandrehjemmet, hvor vi var til bryllup for næsten præcis et år siden. Denne gang var det lidt specielt, for det var jo meningen, at mine forældre og min søster også skulle have været med. Vores familie er i forvejen ret lille, og min bedstemor kan ikke rejse helt til København mere, så i lørdags var jeg altså repræsentant for min onkels del af familien. Min ene kusine kunne heller ikke komme - hun lå med influenza i Uppsala... Men hvor blev det dog alligevel en dejlig aften, fyldt med kærlighed, grin, gode diskussioner og utroligt god mad. Sad ved et hyggeligt rundt bord med Simon, min kusine, hendes mand og deres to drenge, og det var virkelig skønt at snakke med min kusine, som jeg ikke ser særlig tit. Hun holdt en meget rørende tale til sin far og hans nye brud, der i øvrigt er utroligt sød.
 
Maden var som sagt ret fantastisk. Vi fik hele fem retter - med fem forskellige tilhørende vine - og udover en lidt for sød dessert var jeg meget begejstret. På billedet er en svinekæbe, hvilket jeg overhovedet ikke syntes lød særligt indbydende, men nu var det jo serveret. Og det smagte helt vildt lækkert. Lige der valgte min kusine at spørge mig, om jeg stadig kunne huske grisene på vores bedstemor og bedstefars gård - og hvor meget de skreg, når de blev hentet af vognen til slagtning. Måske ikke den bedste timing, men det var ret sjovt... Og jeg kan (heldigvis) ikke huske det, jeg var kun et halvt år gammel, da vores farfar døde i en alt for tidlig alder (en uheldig tendens i vores familie, synes jeg), og grisene blev solgt. Men min søster og jeg har leget i de tomme stalde i en million timer, så jeg har kun gode minder derfra. 

4 kommentarer:

  1. Sikke fine billeder, af en fin dag, og med søde smil fra hende bloggeren!

    Apropo snak ovre ved mig i dag, når du nu synes kød er så lækkert, så skal du jo ikke blive vege, men netop bre nyde det når det er fra gode steder.

    Og de gode gamle dage bød skisme en anden slags dyrevelfærd.

    SvarSlet
  2. Mange tak! :)

    Tro mig, det føles helt fantastisk fjollet at skrive et indlæg om kødets fortræffeligheder netop i dag - når jeg nu ellers gør hvad jeg kan mht. dyrevelfærd. Men sådan er det vist bare. :)

    SvarSlet
  3. det ser ud som et rigtigt hyggeligt sted. og kjolen! dén skal jeg vist lige se nærmere på og mere af; hvad jeg kan se af den er vildt pænt.

    SvarSlet
  4. Rannvá, det ER et rigtig hyggeligt sted! Har kun prøvet at være til bryllup dér, det er lidt sjovt. Du må se kjolen i morgen! 199,- i H&M, du!

    SvarSlet