fredag den 2. november 2012

love comes in colors I can't deny

For en time siden sagde vi farvel til elskede Froy. Min far er i Aalborg hos min mor, og min søster og jeg har brugt hele formiddagen på at overnusse Froy og fodre hende med alle livretterne, som hendes gamle, sarte mave ellers ikke kan tåle. Rejer og Silkes hundemad fik hende til at spinde højere end nogensinde, og hun syntes det var SÅ hyggeligt at få lov at spise ved bordet. Så kom den enormt søde og sympatiske dyrlæge, og det var utrolig rart at man godt kunne fælde et par tårer over gamle Froy uden at føle sig helt åndssvag. Han gav hende en beroligende sprøjte så hun blev rigtig træt, og da hun var faldet i søvn, aflivede han hende. Stille, roligt og ganske udramatisk - og når det nu skulle være, var det helt klart den bedste måde. Han havde også en fin papkasse med til hende, og senere skal vi begrave hende. Det er ikke til at forstå - hun har været min makker de sidste seksten år, og da jeg boede hjemme, fortalte jeg hende alle mine hemmeligheder. Nu håber jeg bare, at kattehimlen og menneskehimlen er den samme, så Froy kan passe lidt på min mor, når den tid kommer.

7 kommentarer:

  1. Måske er jeg træt oven på en hård uge, måske er jeg vare blevet lidt mere sentimental med årene. Men det er nok bare fordi du skriver så fint, at jeg lige fik tårer i øjnene.
    Tænker på jer!

    SvarSlet
  2. Nårh, lille katti!
    Godt du var hjemme i Jylle!

    SvarSlet
  3. Tak, sødeste Lærke.

    fasterfis, det har været et stykke tid undervejs. Hun kunne ikke rigtig pleje sig selv mere, og hun viste tydelige tegn på demens. Det har hele tiden været meningen jeg skulle være hjemme imens, så jeg kunne sige ordentligt farvel til min gamle ven.

    SvarSlet
  4. Puha. Jeg nåede til første billede, og så begyndte jeg på "the ugly cry". Måske er det fordi, jeg selv har kat og slet ikke kan overskue den dag, jeg skal sige farvel. Eller også er jeg bare et tudefjæs generelt, når det handler om dyr. Nok lidt af begge.

    Men sikke et fint og smukt farvel.

    SvarSlet
  5. Tak Lisbeth, det var en fin besked at få. Kender godt det der med "the ugly cry" når jeg læser om dyr, der dør eller lider. Kan overhovedet heller ikke overskue når jeg skal sige farvel til min nye kat Jimmy, men han er heldigvis kun lige fyldt et halvt år. :) Det havde været noget tid undervejs med Froy, men det gjorde det nu altså ikke nemmere.

    SvarSlet
  6. Åh, det er det værste i verden at skulle sige farvel til kæledyr. Min Frank er 12, så jeg er begyndt at kunne mærke frygten...

    SvarSlet
  7. Frank er godt nok en sød fyr! :) Men ja. Han er da ved at være en ældre herre, hvis han er fyldt 12.Håber du får glæden af ham i mange år endnu. Han er jo sindssygt nuttet som enhjørning!

    SvarSlet