søndag den 18. november 2012

my ride is gone it's time to leave

I går stod jeg tidligt op, tog S-toget til Vallensbæk (ikke den kønneste strækning, den linje A dér), mødtes med mine to kusiner og kørte afsted mod Jylland. Den ene bor til dagligt i Uppsala og er faktisk blevet svensk statsborger, men hun var altså fløjet hjem for at kunne køre med og besøge min mor. Det var enormt hyggeligt med et roadtrip og dejligt at snakke med Anja igen - jeg ser hende alt for sjældent, efter hun er flyttet til Sverige. Desværre havde min mor det for dårligt til at få besøg, hun blev indlagt igen fredag aften (efter kun halvanden dag hjemme) og kunne ingenting overskue i går. I stedet samlede vi min søster op og kørte ud til vores alles bedstemor, der blev enormt glad for at se fire ud af fem børnebørn på én gang. Vi tog også hende med på en lille tur i bilen - vi kørte til Skelund Kirkegård, hvor vores faster blev begravet for et halvt års tid siden. Derefter gik turen forbi gården, hvor min bedstemor boede hele min barndom. Vi har alle de bedste minder derfra - om fiskeri i åen, imaginære heste i stalden, fodbold på den kæmpe græsplæne og uhyggelige manddomsprøver på det mørke loft. Det er skørt at tænke på, at der nu bor nogle andre børn, der danner deres helt egne minder omkring det sted.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar