tirsdag den 13. november 2012

when I was young I thought fruit was an infinite thing

Første forsøg med de manuelle indstillinger på mit nye kamera resulterede i en halvgennemsigtig udgave af Jimmy, der nyder, at han godt må være på sofabordet nu hvor der er flyttet et rigtigt spisebord ind. (Det må han til gengæld ikke være på, men det er vist en diskussion vi skal have et par gange.) I dag er jeg ved at ordne - eller er i hvert fald startet på- en bunke praktiske ting, som jeg har udsat alt for længe. Noget med studievejledning, sorggruppe og læge. 

I går spillede Animal Collective på Statens Museum for Kunst, og selvom jeg overhovedet ikke havde lyst til at tage afsted og være social, var der aldrig nogen rigtig tvivl i mit sind, for når AC kommer til byen, SKAL jeg se dem. Koncerten i går var sjette eller syvende gang jeg så mine yndlingsknægte, men det var desværre ikke den bedste. Jeg skyder skylden på Copenhagen DOX og Statens Museum for Kunst, der insisterer på, at det er en god idé at afholde koncerter et sted, der overhovedet ikke er egnet til det. At sidde ned til en AC-koncert er jo fuldstændig håbløst, og det lagde desværre en dæmper på publikum det meste af showet - indtil alle endelig rejste sig op og begyndte at danse. Bandet gjorde ellers hvad de kunne, og jeg var især glad for "Wide Eyed" og "Applesauce", der også er mine favoritter på den nye plade. Skøre Avey havde farvet sit hår blåt, og også han sad ned bag sit keyboard - han plejer ellers at hoppe og danse helt afsindigt. Men det er altid godt at se Animal Collective, og de fik virkelig smilet frem på mine læber. I love those guys.

5 kommentarer:

  1. Hatten af for SMK for at hente seje musikere til byen, men jeg giver dig ret i at det ikke er det bedste sted af de holder koncerterne. Trods den gode udsigt.

    SvarSlet
  2. Ja, generelt er jeg glad for SMK og CPH DOX, men Animal Collective var nu nok kommet alligevel - og på resten af deres tour varmer Prince Rama op, hvilket måske i virkeligheden er dét, jeg er bitter over at gå glip af. Og så fungerede deres sceneshow desværre ikke optimalt. Måske fordi de ikke var på en scene...

    SvarSlet
  3. Det kan man da vist kalde en perfekt Halloween kat :p
    Lyder godt med de praktiske ting, du ved nok hvilken en jeg mest tænker på :)
    Jeg tænkte faktisk på noget, arbejder du stadig i Fona 2000?

    SvarSlet
  4. i love that little guy. med eller uden gennemsigtigt hoved.

    SvarSlet
  5. Stine: Ja, nu sker der forhåbentlig snart noget. :) Jeg arbejder stadig i Fona 2000.

    Rannvá: Me too. Han er så sindssygt nuttet.

    SvarSlet