søndag den 4. november 2012

you've started a race that can't be won

I går formiddag besøgte jeg igen min mor på sygehuset, og derefter kørte min far mig ud i Aalborg Lufthavn, hvorfra jeg fløj til København ved halv to-tiden. Helt surrealistisk at være tilbage i lejligheden allerede lidt i tre, og min familie føles ikke helt så langt væk, når jeg ved jeg kan flyve hjem på tre kvarter. Min kæreste og jeg brugte eftermiddagen og aftenen i sofaen i selskab med Battlestar Galactica og Jimmy, der tydeligvis har savnet mig. Jeg har virkelig også savnet ham, specielt efter vi måtte sige farvel til Froy i fredags. I dag har jeg dog måttet google "min kat tisser i sengen" og "maskinvask af dyne", for han gentog desværre kunststykket i går aftes. Det virker ikke til at være så ualmindeligt for indekatte at få den vane, desværre, og der er forskellige årsager og forklaringer på det. Håber vi kan få stoppet den kedelige tendens i opløbet, for det er ærlig talt ikke ret sjovt at skulle vaske dyne og skifte sengetøj hele tiden. Det kan også være fordi han har ondt, men det virker bare overhovedet ikke til at være tilfældet, og langt det meste af tiden er han jo god til at bruge sin bakke. I dag har han desuden hjulpet mig med at vaske op og hænge vasketøj op, og så tog vi en middagslur på sofaen, hvor han sov trygt i min arm. Så er det altså svært at være irriteret på ham. 

1 kommentar:

  1. Åh, hvor jeg kender det. Det er virkelig svært at være sur, når katten ligger og krøller sig sammen i ens favn mens den spinder. Dilemma. Jeg har aldrig googlet det, og aner ikke hvorfor de gør det. Men er spændt på svaret - må heller google det med det samme. selvom katten i haraldsgade er stoppet med det (langt om længe, thank god)

    SvarSlet