tirsdag den 25. december 2012

but I am to please the little girl inside of me

Havregrynskugletrilning - jeg syntes, det var lidt ulækkert...
I år måtte far stege ænderne - det var han heldigvis rigtig god til.
Juleaften overgik alle mine forventninger, hvilket måske heller ikke var så svært, da jeg slet ikke havde nogen. Savnet af mor fyldte selvfølgelig rigtig meget, men resten af min lille familie er nogle virkelig elskelige og fantastiske mennesker, så kærlighed og hygge var der bunkevis af. Det betød også utrolig meget for mig, at min kæreste ville holde jul med os i år. Det har været meningen lige siden mor blev syg, men dengang regnede vi med, at vi alle sammen kunne nå en sidste jul sammen. Sådan skulle det ikke blive, og jeg savnede hende helt ufattelig meget i går. Det var så underligt, at det ikke var hende der stod i køkkenet og lavede sovsen (det gjorde Simon og min søster - og de gjorde det godt!), og det var mærkeligt, at gaverne nu bare var fra far - der til gengæld virkelig havde flottet sig i år. Vores megagamle, fine juledug var også lidt krøllet, eftersom sådan en åbenbart skal til rensning og presning, og det er altså mor, der normalt står for det.  Julebordet blev dog noget så fint alligevel, selvom glimmeret lagde sig i alle folderne. :)
 
Det hele gik dog alligevel (selvom hunden kastede op da vi dansede om juletræet), og vi har også prøvet at skabe et par nye traditioner i år. Nogle af gaverne røg op i træet, og i dag spillede vi pakkespil, hvilket vi ellers aldrig har gjort i min familie. Jeg vandt syv pakker! Vi har også været på kirkegården og sige hej til mor, selvom hun teknisk set ikke er der endnu, og nu slapper vi af med de gamle Far til Fire med bunkevis af gode, spiselige sager. Jeg håber, at I alle har haft en rigtig dejlig jul med jeres kære. Jeg overlevede - og jeg havde en rigtig dejlig aften. 

5 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at høre i fik en god aften! :) I er seje! Og tillykke med de 7 pakker :D
    Jeg har tænkt på noget, men da jeg ikke har lyst til at overskride nogen grænser spørger jeg dig altså først .. jeg spurgte jo om du stadig arbejdede i 2000, fordi jeg overvejede at smutte ind med en lille hjemmelavet ting til dig? :O

    Jo, tak . Berlin var sjovt, intet juletræ, ingen gaver og indisk mad - lidt specielt :)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det ud til at have været en dejlig og hyggelig juleaften, Tine - det lyder til, I fandt den bedst tænkelige måde at have en skøn aften på. Og god idé med de nye, sjove traditioner - en gevinst på 7 pakker, er ikke værst at gå fra bordet med B-)

    - Anne

    SvarSlet
  3. Sikke et fint billede af dig, hvor du ruller havregrynskugler. Selvom du syntes det var ulækkert. <3

    SvarSlet
  4. enig med nanna. du ser meget sød og flot ud.

    SvarSlet
  5. Stine, du er simpelthen bare så sød, at jeg ikke ved hvad jeg skal sige. Det er slet ikke grænseoverskridende. Jeg er bare ikke ret meget på arbejde for tiden. Om onsdagen - og hveranden lørdag! :) Ellers er min kæreste der stort set hver dag, men så får jeg jo ikke hilst på dig.

    Indisk mad, ligefrem! Jeg kunne godt tænke mig at holde en alternativ jul engang uden gaver og træ, men jeg ved ikke om jeg kunne undvære sovsen. :)

    Anne, tusind tak. Ja, det med nye traditioner var slet ikke så dumt.

    Nanna og Rannvá, you guys, altså! <3

    SvarSlet