onsdag den 12. december 2012

is there room to ignore what we are here for?

I dag endte med at blive en rigtig smuk og fin dag, og slet ikke så sørgelig som jeg havde frygtet. I stedet var der plads til masser af knus, gode minder og kærlighed til min mor, og jeg var utrolig glad for at se alle de mennesker, der var kommet for at sige farvel. Mange flere end jeg havde regnet med, og det var så rart at mine veninder Louise og Lærke var blandt dem. Kransen på tredje billede var fra min søster og mig, og den passede så godt til den rustikke kistepynt, som min søsters gamle arbejdsplads havde lavet så fint. Det hele var i mors ånd, og da vi sang "En Forårsdag" følte jeg mig helt tæt på hende igen. Efter bisættelsen drak vi en kop kaffe (en cola i mit tilfælde) på Postgaarden - noget jeg inden overhovedet ikke troede jeg kunne overskue, men som endte med at blive utrolig fint med uhøjtidelige taler og "Kringsat af Fjender". Jeg er ret overrasket over hvor smertefrit denne dag er forløbet, og det er dejligt at have denne dag at tænke tilbage på, når det bliver rigtig svært i den kommende tid.

8 kommentarer:

  1. Jeg er helt overvældet af at du kunne rumme at tage billeder!
    Men som du skriver var dagen fin og det er så sejt du har foreviget det hele. Solen ser ud til at have sendt din mor afsted på den smukkeste måde, sammen med jeres selskab, naturligvis.

    Jeg synes i er mega seje!




    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt at høre, Tine :)
    Og hold da op en smuk kirke. Ja, og kiste og blomster.
    Er glad for dagen var fyldt med megen kærlighed <3

    SvarSlet
  3. Ikke at jeg kan sætte mig ind i lige præcis det du går igennem - men sådanne dage ender ofte med at være smukkere og mere fredfyldte end man regnede med!

    Jeg håber I kommer godt gennem juletiden, efter omstændighederne!

    SvarSlet
  4. Jeg tænkte dig på igår, da jeg så hvor fint og klart vejret var.
    Er glad for at høre at du kom helskindet gennem dagen (:

    - Kit

    SvarSlet
  5. Jeg er glad for at høre, at dagen gik fint. Det er så vigtigt, at man kan se lyset - at du kan se tilbage på minderne og stadig mærke kærligheden imellem jer, som altid vil være i dit hjerte.
    k.h. Signe

    SvarSlet
  6. Dejligt at høre at du og din familie fik lov at få en smuk afsked med din mor. Kirken er smuk med sne på taget og med solen ind af de store glaspartier, så er kirken virkelig bevægende at opholde sig i.En masse tanker herfra.

    SvarSlet
  7. Det var virkelig fint og rørende.
    KRAM!

    SvarSlet
  8. fasterfis: Tak! I forhold til at tage billeder, så tror jeg også det er en måde at distancere sig en lille smule fra det, der sker. Ikke på en dårlig måde, for jeg mærkede bestemt alle følelserne alligevel, men med en linse imellem kisten og jeg, var det lidt nemmere. Og så bliver jeg jo utroligt glad for billederne senere.

    Stine: Jeg tænkte så meget på de ting, du havde sagt om din fars begravelse. Jeg fik det nemlig præcis på samme måde - det var en smuk dag, der handlede om kærlighed til min mor. Så tak! :)

    Emilie: Jeg var godt nok blevet fortalt, at det ville blive en smuk og fin dag, men jeg troede ikke rigtigt på det. Og mange tak! Glædelig jul til dig også.

    Kit: Ih, jeg er glad for at blive tænkt på. Dagen kunne ikke have været smukkere. Vi nordjyder(ish) har vist været de heldigste med sneen i denne omgang, og sne+sol er altså en god kombination.

    Signe: Det var en fin kommentar, tak! Jeg troede, at det ville blive overskueligt, men jeg følte min mors nærvær igennem hele dagen.

    Ida: Tak! Ja, Mariager Kirke kan altså noget helt specielt - og jeg tror ikke engang, at det bare er fordi vi er vokset op med den. Den viste sig virkelig fra sin smukkeste side i onsdags, og Mikael spillede så flot på orglet.

    Lærke: Jeg kan slet ikke begynde at sætte ord på, hvor meget det betød for mig at du var der. Tusind, tusind tak for at gøre dagen noget nemmere. Og så var det bare rigtig dejligt at se dig i det hele taget. Kram!

    SvarSlet