tirsdag den 12. februar 2013

instead I mumble randomly

Jeg ville egentlig vise billeder af de nyeste tilføjelser til vores vinylsamling, men jeg nåede ikke at komme hjem inden der blev mørkt udenfor, så det må blive en anden dag. I dag er billederne derfor af de buketter vi fik, da min mor døde, og de er heller ikke helt ude af kontekst, da det i dag er præcis to måneder siden bisættelsen. Jeg har næsten ikke været ked af det i weekenden - ikke mere end lige ti minutter her og der, i hvert fald. Mandag er af en eller anden grund altid  lidt træls, men sådan er det vist helt generelt med mandage, og dagen igår blev hurtigt bedre da Chrelle kom forbi. Jeg har ikke set ham i tusind år, men vi spiste nudler, snakkede om gamle computerspil og hørte plader, så det var lige som det plejer og lige hvad jeg havde brug for.

Weekenden var også ret hyggelig - jeg havde en virkelig god dag på arbejde lørdag (ligesom i dag), og bagefter kom Rannvá forbi til Will-Ferrell-og-Zooey-Deschanel-filmhygge - først med altid fantastiske Elf, og derefter Winter Passing. For future reference bør filmene ses i omvendt rækkefølge, da Winter Passing er helt utroligt deprimerende. Rigtig god, men virkeligt deprimerende. Når man indenfor de første ti minutter ser Zooeys karakter grædende drukne sin lille kattekilling fordi den har leukæmi, er stilen ligesom lagt... Søndag kiggede David forbi med sin amerikanske kæreste Annette, og så blev der spist en lækker, hjemmelavet (af Annette) tærte og snakket lidt gebrokkent engelsk (af mig). Jeg synes selv jeg er rimelig til engelsk, jeg læser stort set altid bøger på engelsk, men når jeg skal tale det, er jeg altid pinligt bevidst om hvor ringe det lyder. Og så er det bare lidt sværere at udtrykke sig præcis som man vil - i stedet for at have ti ord at vælge imellem i det indre ordforråd, er der måske to. Men øvelse gør mester, og jeg får chancen igen på lørdag, hvor vi heldigvis får dem på besøg igen. Nu skal jeg læse lidt mere om kommunikationsteorier til i morgen, hvor jeg har min anden undervisningsgang på kandidaten i sprogpsykologi.  

2 kommentarer:

  1. Jegbliver overrasket hver eneste gang at det afsløres at Chrelle er en han!

    Træls månedsdag, men på den anden side er det befriende med dage, hvor man kan mindes lidt ekstra!

    SvarSlet
  2. Hehe, og jeg kan stadig ikke se for mig, hvordan Chrelle skulle kunne være en pige. :)
    Ja, jeg tror også at jeg senere sætter lidt større pris på de dage, lige nu synes jeg bare hele tiden det er månedsdag for et eller andet, og jeg kan ikke rigtigt abstrahere fra det.

    SvarSlet