lørdag den 16. februar 2013

throw my head out the window

Her er de nyeste tilføjelser til vinylsamlingen, som jeg snakkede om den anden dag. Jeg skal på ingen måde til at opkøbe alle de titler jeg i forvejen har på cd, men mine favoritter må jeg gerne købe - især når de er sat ned til halvtreds kroner stykket. Det var tilfældet med de to nederste Xiu Xiu-plader - jeg hører rigtig meget Xiu Xiu i øjeblikket (og altid), og når de tilmed har andre omslag end cd'erne, er det virkelig svært at lade være. Den nyeste Jens Lekman har jeg villet købe længe, og efter han blev offentliggjort til OFF Festival, blev beslutningen nemmere at tage, selvom den var lidt dyr. Tegan and Saras nyeste skulle bare med hjem med det samme. 

Jens Lekman og Tegan and Sara havde jeg dog nok ladet stå, og ønsket mig i fødselsdagsgave i stedet, hvis jeg vidste jeg ville få en kæmpe tandlægeregning igår... I de syvogtyve år jeg har haft tænder, har jeg ikke haft et eneste hul. Masser af bøjler, jovist, men ikke nogle huller. Indtil nu. :( Min stolthed byder mig dog at nævne, at tandplejeren sagde, at jeg ikke kunne have forhindret det, og så tæller det ikke rigtigt. Men om det tæller eller ej, så koster det stadig tolvhundrede kroner at få lavet. Og så tog hun også verdens dyreste røntgenbillede til syvhundrede kroner, der bekræftede hendes mistanke om, at mine visdomstænder er helt fucked. Åh nej... Gigantregning coming up... Visdomstænderne får dog lov at vente lidt, men hullet skal laves på fredag, og så er jeg på en uge blevet næsten tretusind kroner fattigere. Skulle egentlig have været et smut i Faraos Cigarer i dag, hvor de har 20% på alting, men jeg må hellere blive hjemme. I aften kommer David og Annette, og så skal vi drikke Bag-In-A-Box og tegne og male. 

5 kommentarer:

  1. herregud, godt jeg ikke vidste det med de 20 % mens jeg var inde i byen.

    Denne tandlæge-erfarne siger at det skal nok gå men de moneter, selv om man skal knibe ballerne sammen i en periode. Det er så rart at have tænder der fungerer! (32000,- på 4 år pga skrøbelige lortetænder.)

    SvarSlet
  2. årh, det lyder hyggeligt! jealous. hils dem og tegn en giraf til mig.

    SvarSlet
  3. Man skulle være tandlæge :)

    SvarSlet
  4. Tegan og Sara - var det ikke dem der engang var med i Melodi Grand Prix?

    SvarSlet
  5. fasterfis: Ja, nogle gange er det bedst ikke at kende til de gode tilbud. Og ifht. tænder og alt det der - hold da op! Jeg havde faktisk tænkt på dig flere gange, da jeg godt kan huske du har store problemer med dine tænder, men 32000 er godt nok en pæn slat, især på dagpenge. Og ja, selvfølgelig går det - der er bare ret mange andre ting jeg hellere vil bruge pengene på...

    Rannvá, jeg hilste dem, men jeg glemte at tegne en giraf til dig. Havde ellers researchet lidt inden (det er faktisk rigtigt, skulle lige tjekke op på hvor de der mærkelige horn sidder i forhold til ørerne), men jeg glemte det altså igen.

    Anonym, som sikkert er Louise: Ja, det skulle man! Min onkel og tante mangler heller ikke ligefrem salt til ægget, kan man sige.

    Lotte: Haha! Der er ikke noget bedre end ufrivilligt sjove kollegaer. :D

    SvarSlet