torsdag den 7. februar 2013

you'll stumble in my footsteps

I dag er det to måneder siden jeg mistede min elskede mor. Jeg har i dagens anledning fundet et fint billede, hvor hende og min faster spiser frokost i Dyrehaven engang i starten af firserne. Min faster døde også alt for tidligt af kræft for snart et år siden, og hun havde fødselsdag i tirsdags, så jeg tænker en del på dem begge i disse dage. Det er enormt underligt at tænke på, at i forhold til min mor var alting helt normalt for bare et halvt år siden, så det er nok ikke så underligt at jeg har lidt svært ved at følge med. Jeg drømmer stadig om hende næsten hver nat, og jeg kan ikke helt bestemme mig for om det er dejligt eller forfærdeligt - det kommer selvfølgelig også lidt an på drømmen, men de sidste uger har jeg drømt at hun blev rask igen, og at kræften nu var et frygteligt, men overstået kapitel. Så kan det godt være lidt svært at vågne igen. I dag har jeg nu ikke været ked af det, heldigvis.  I stedet har jeg gået en lang tur i min mors vinterstøvler. Eller, ét par af mine mors vinterstøvler - hun var ret glad for sko, så da jeg kom tilbage til København i sidste uge, var det med hele seks 'nye' par sko og støvler i kufferten. På billedet er de allerede mere beskidte end min mor nogensinde tillod sine at blive, så jeg håber ikke hun kigger med. Min søster og jeg har også delt hendes fine tørklæder imellem os, og først syntes jeg det var lidt mærkeligt at tage hendes ting, men nu kan jeg godt lide tanken om at gå i hendes sko. Jeg vil i hvert fald meget hellere have, at de står her hos mig i stedet for at blive sendt til genbrug. Om lidt kommer Nanna, og så tror jeg vi laver en gang lasagne til aftensmad. 

6 kommentarer:

  1. Jeg elsker bare det billede af de to <3

    SvarSlet
  2. Det var så dejligt at se dig og snakke med dig. Og cykelturen hjem var slet ikke så slem. Faktisk var det meget rart med frisk luft i ansigtet.

    SvarSlet
  3. Ja, de er så unge og glade. :) <3
    Nanna, det var virkelig skønt at se dig. Men jeg havde meget ondt af dig, da du skulle til at cykle hjem. Godt at høre det ikke var så slemt. :)

    SvarSlet
  4. Sikke et fint og dejlig billede af de to - de ser rigtig glade ud(:

    - Kit

    ps. Synes simpelthen du er så sej.

    SvarSlet
  5. Smilende og varm, lige som jeg husker din mor :)

    SvarSlet
  6. Ja, det er virkelig et dejligt billede. :)
    Kit, tusind tak, det er altså rart at høre!

    SvarSlet