fredag den 8. marts 2013

folded up the last year of your life

...I går meldte jeg mig ud af kandidaten i sprogpsykologi på Københavns Universitet, og nu er jeg for første gang siden nul-otte ikke studerende. Det er helt fantastisk skræmmende, men jeg er samtidig ikke et øjeblik i tvivl om, at det er det helt rigtige for mig. Sprogpsykologi var en nødløsning lige fra starten, og selvom jeg virkelig har givet det en fair chance, er det bare ikke for mig. Derudover - hvilket spiller en ligeså stor rolle - er jeg ikke i nærheden i at have det tilstrækkelige akademiske eller teoretiske fundament, der åbenbart er påkrævet på den uddannelse; der er simpelthen for mange ting jeg ikke har lært på min bachelor. Sidst, men ikke mindst, har jeg bare rigtig svært ved at koncentrere mig i øjeblikket, hvilket nok ikke er så underligt. Jeg har svært ved at læse svære tekster og huske dem, og min hjerne trænger lige til at kunne slappe helt af i en periode.

Det er ikke den bedste timing, det er jeg udmærket godt klar over. Man kan ingenting med en bachelor, hvor fin den end måtte se ud, og jeg kan slet ikke - i hvert fald ikke før jeg lærer at snakke tysk. Måske er det dét jeg skal. Til Tyskland i en periode. Men det næste stykke tid skal jeg arbejde lidt mere, og så få lidt ro i mit hoved.

Og jeg har fået endnu en ugle! Dagen efter min uglepost bankede posten på min dør med en gave fra søde Simone. Hun var i New York i sensommeren og købte en gave til mig, men jeg har været slem til at aflyse vores aftaler, så nu sendte hun den til mig i stedet. Og hvilken gave! Lækre chokoladenydelser fra selveste Dean & Deluca - kaffebaren, hvor Felicity i serien af samme navn arbejder sammen med Ben (hvorfor hvisker du?). Det var virkelig en sød gestus, der kom på det helt rigtige tidspunkt. Det skal nok gå alt sammen.   

8 kommentarer:

  1. Alt skal nok gå, og hvorfor bruge tid på noget man ikke vil ægte. Ud i verden og søg nye udfordringer, når hovedet har fået ro.

    SvarSlet
  2. Tusind tak, det er lige hvad jeg har brug for at høre. Og nej, livet er for kort til at slide sig igennem noget man ikke rigtig vil.

    SvarSlet
  3. Livet er for kort til de forkerte valg og at turde lytte til sin mavefornemmelse og ikke mindst følge den kræver virkelig mod. Det er virkelig stærkt og bare vent, det helt rigtige skal nok komme. Vil ønske jeg havde dit mod Tine. Og måske det lugter lidt af en weekend hvor jeg snart kan komme på besøg? Savner dig. Knus Louise

    SvarSlet
  4. Søde Louise. Jeg føler mig bestemt ikke særlig modig lige nu. Men ja - mit valg indebærer heldigvis lidt mere fritid, og jeg vil ALTID gerne have dig på besøg. Jeg savner også dig rigtig meget.

    SvarSlet
  5. Jeg synes det er modigt. Modigt at turde mærke efter og lytte til sin mavefornemmelse. Og mærke efter kan jeg kun forestille mig må være svært i en periode hvor tusind følelser og tanker flyver rundt. Jeg synes det er stærkt du greb den og fulgte den. Knus Louise

    SvarSlet
  6. det er sejt at du har udmeldt dig, synes jeg. det kræver virkelig balls. jeg ved at du kommer til at lave noget du gerne vil, med en uddannelse du gider beskæftige dig med, og uanset hvad, så er det altid bare det vigtigste at du har det godt.

    SvarSlet
  7. Seje reje. Du er et af de sejeste mennesker jeg kender <3

    SvarSlet
  8. I forstår slet ikke hvor rart det er med lidt opbakning. Okay, jeg havde nok heller ikke regnet med, at I ville råbe af mig og fortælle mig, hvor åndssvag en beslutning jeg har truffet, men jeg havde ikke forestillet mig mere end et høfligt - 'nå, og hvad er så din plan nu?' Tak fordi I ikke er nederen. :)

    SvarSlet