onsdag den 13. marts 2013

my behind is a beehive

De sidste par dage har jeg haft en altgennemtrængende og insisterende udlængsel - jeg vil UD, jeg vil OPLEVE ting, og jeg vil mærke solen på min næse. Jeg drømmer om Spanien, Grækenland og Barbados - intet mindre. Det gjorde det ikke ligefrem bedre at vågne op til et sneklædt København i morges... Ja, jeg ved godt vi bor i Danmark, og at her bare ER koldt og mørkt det meste af året, og jeg kunne bare flytte, hvis jeg ikke er tilfreds. Jeps. Det har jeg også kraftigt overvejet flere gange. Men det er altså ikke så ligetil 'bare' at flytte, synes jeg. Jeg kan jo godt lide København. Og mine venner og familie. Så virker det umiddelbart lidt drastisk at stikke permanent af til et andet land, fordi jeg bliver vinterdeprimeret.

Jeg har da heldigvis også noget at se frem til. Jeg skal et smut til Polen til august, og så skal min far, søster og jeg forhåbentlig også en uges tid til Harzen engang. Men den store rejse, til strand og palmer og drinks i kokosnødder - den må altså vente lidt endnu. Jeg har arvet nogle penge fra min faster, og dem har jeg tænkt mig at bruge på en rejse til min kæreste og jeg. På grund af mit studie bestemte vi at vente til januar næste år... JANUAR! Der er næsten et år til! På den anden side har jeg nok lige så meget udlængsel næste vinter, og dér bliver jeg nok glad for min beslutning. Vi ved i øvrigt ikke, hvor vi gerne vil rejse hen endnu. Min kærestes eneste kriterium er, at det skal være et sted, han ikke har været før. Og jeg kan slet ikke finde ud af det - for jeg vil gerne det hele. Har dog kogt det ned til tre (arh, det er løgn, den sidste mulighed er i  princippet ret åben for fortolkning) muligheder - Japan, USA (sydstaterne) eller et vanvittigt eksotisk sted med hvid sandstrand og de føromtalte drinks i kokosnødder. Men intet er sikkert endnu, og jeg kunne godt bruge noget inspiration. Har I en drømmedestination - og hvorfor?

5 kommentarer:

  1. Cuba. Det sted vil jeg gerne se!

    SvarSlet
  2. Man kan godt vente, men billetterne skal købes. Ellers render det altid ud i sandet, i hvert fald for mig, og så ender vi med en forårsweekend i Berlin i stedet for EVENTYR. Jeg drømmer om Sri Lanka; at køre i tog fra Colombo til Kandy og derefter syd eller øst på til strand. Bare bynavnene gør mig blød. Ellers kan jeg varmt anbefale Jordan for at bade i det døde hav og gå rundt i petra og bade i det røde hav. Men der er januar vist ikke den bedste måned..

    SvarSlet
  3. Åhha, jeg vil også på ferie! Nu - tak! Jeg er ligeglad hvor, bare det er varmt! B-)

    - Anne

    SvarSlet
  4. Lærke - jeg vil også rigtig gerne til Cuba! Det har faktisk også været med i vores overvejelser - og er det vel sådan set stadig. Simon vil ret gerne.

    Morihavnen - det er SÅ rigtigt, det der! Kunne ikke lade være med at grine lidt - en forårsweekend i Berlin er bestemt ikke at kimse af, men det er ikke lige dét, der er planen. Jeg vil gerne have bestilt rejse senest til august, men nu må vi se. :) Min kæreste er også ret hooked på Sri Lanka, faktisk. Jordan lyder rigtig spændende også. Tak for din kommentar! :)

    Anne - ja, lige nu er mine krav heller ikke ret høje, jeg vil også bare gerne have noget sol og varme! :)

    SvarSlet
  5. sydstaterne er et godt bud. med også californien og oregon! der ville jeg i hvert fald sygt gerne hen. californien, for san francisco og los angeles - oregon for portland (portlandia, forresten, det MÅ du se, hvis du ikke har set det endnu!!) og for at gå rundt i beyond smukke skove, ligesom bonnie prince billy og hans ven gør det i old joy. (skal vi ikke se den i morgen? det synes jeg!) og så kan man i samme ombæring tage et smut til mexico og købe en sombrero eller et instrument til simon. ÅH. the west coast. dreamy.

    SvarSlet