lørdag den 2. marts 2013

rain falls on everyone

I dag havde min søster og jeg planlagt en lang og hyggelig forårsgåtur med hund og hest - vi havde bare ikke lige kalkuleret med blæsevejret, der jo nærmest var en mindre storm... Min søster havde derfor sit hyr med at holde styr på en overgearet unghest, der hoppede fem meter op i luften ved hvert vindstød (og landede på min søsters fod), og Silke stak af konstant, så hende måtte jeg have i snor det meste af tiden = ingen gode billeder. Da hun endelig fik lov at løbe fri på en mark, fangede hun en mus som det allerførste, og jeg fik det ærefulde hverv at tjekke om musen var død... Det var den heldigvis - altså heldigvis i den forstand, at jeg så ikke behøvede at tage livet af den, for det ville jeg ikke have kunnet. Lige bagefter begyndte det at regne, og så skyndte vi os hjem med hesten i stalden og kravlede hjem under dynen på hver vores sofa. Så meget for forår! :)

7 kommentarer:

  1. Av med foden. Jeg håber den lever. Til gengæld er det, det sødeste billede af Silke nogensinde, det nederste.

    SvarSlet
  2. Foden lever. Sådan halvt. Det er desværre ikke første gang den er blevet trådt på, den stakkels fod. Men ja, hun er ekstremt nuttet, den lille fede kineser!

    SvarSlet
  3. Det er derfor, jeg er lidt bange for heste. Eller, ikke bange, men. Meget stor respekt for heste, har jeg. De er så store og tunge. Men søde. På lidt afstand, i hvert fald.

    SvarSlet
  4. Jeg er i virkeligheden nok også en lille bitte smule bange for heste. Eller, det ved jeg ikke, jeg skal i hvert fald bare lige vænne mig til at være helt tæt på dem igen, og min søsters hest er jo altså ret ung - og dermed lidt vildere. Jeg døde lidt af skræk da hun småstejlede, men normalt er hun jo rigtig, rigtig sød. Jeg tror det er godt nok at have en sund skepsis og lidt respekt for et dyr, der vejer ti gange så meget som en selv.

    SvarSlet
  5. Til Serafinas forsvar så vejer hun altså ikke ti gange så meget som dig selv. Hun vejer ca 500 kg ;)

    SvarSlet
  6. Okay da, så seks-syv gange mere, men det er altså også en hel del!

    SvarSlet