lørdag den 13. april 2013

all of the trees were in light

I går var det tid til at indløse min præmie i Chrelles og mit årlige væddemål om hvorvidt Brøndby eller AaB ender øverst i Superligaen. Jeg vandt sidste år - ligesom jeg regner med at vinde i år igen (med mindre Brøndby altså rykker ned, hvilket vil aktivere nedrykningsklausulen, der betyder, at jeg giver middag selvom AaB ender øverst.) Der er kommet en del i vejen siden sidste års sæsonafslutning, men nu skulle det være, og lidt forsinket var vi derfor ude at spise i går. Det var hele ventetiden værd. Vi tog på Spiseri på Griffenfeldsgade og delte to antipasti - noget med noget bagt fennikel med ricotta (mums) og noget carpaccio-agtigt med beder. Min hovedret var en virkelig lækker kylling, og bagefter delte vi lidt ost. Jeg ved ikke helt, hvorfor jeg ikke tog billeder - men der var rigtig hyggeligt og maden var god. Bagefter tog vi på en virkelig hyggelig vinbar i Blågårdsgade, hvor man slet ikke kunne mærke at det var fredag aften - stemningen var helt afslappet og indretningen som en dagligstue i halvtredserne. Afdæmpet Elvis i højttalerne, bløde puder i sofaen, et glas vin på bordet og Chrelle, der viste feriebilleder fra Japan - så bliver det ikke bedre. Han var der imens kirsebærtræerne blomstrede, og jeg er ret misundelig. Det var - som altid - en rigtig god aften i hans selskab. 

2 kommentarer:

  1. Lyder som en dejlig aften. Det vinsted gad jeg godt at besöge.

    SvarSlet
  2. Måske skal vi to tage derhen engang. :)

    SvarSlet