torsdag den 4. april 2013

we are not the ones to blame

Er lige kommet hjem efter endnu en lang dag på arbejde, hvor jeg har brugt det meste af dagen på at pakke den nye Volbeat ned til de kunder, der har forudbestilt den på hjemmesiden. Og det er der overraskende mange, der har gjort! Kan i øvrigt oplyse om, at cirka en fjerdedel af Volbeats fanskare tilsyneladende bor i Randers, hvilket faktisk ikke kommer bag på mig. Jeg kunne godt forestille mig folk i Randers høre Volbeat. Har selv gået tre år på gymnasiet i Randers, men selvom det var dér jeg fandt ud af, at man ikke nødvendigvis behøver være ked af det hele tiden, bare fordi man er teenager og er lidt anderledes, var det nok ikke så meget byens skyld som det var de søde mennesker jeg kom i klasse med. For Randers er altså lidt... well... der er lidt en grund til byens dårlige ry, synes jeg. Er f.eks. mere betænkelig ved at gå i byen i Randers end i København. Når folk spørger mig hvor min hjemby Mariager ligger (hallå, mand, Mariager Fjord!?), ville det være oplagt at svare 'nord for Randers' - men i stedet siger jeg 'lige mellem Århus og Aalborg' og undgår dermed behændigt at afsløre mit tilhørsforhold til byen. Må dog hellere slutte med at sige, at det var mig eget valg at gå i skole i Randers i stedet for at tage til Hobro sammen med resten af min folkeskoleklasse - og dengang var det altså det helt rigtige for mig. Har også haft nogle af mine bedste koncertoplevelser på den nu lukningstruede Café Von Hatten, og halvdelen af min musiksamling er købt i byens Stereo Studio, som jeg besøgte næsten hver eneste dag efter skole (fordi jeg A-L-T-I-D skulle vente mindst en halv time på bussen). 

6 kommentarer:

  1. Haha, åh, Café Von Hatten - der har jeg faktisk været til koncert engang i gymnasiedagene. Min veninde havde vundet nogle koncert- og øl-billetter til en Jøden-koncert, så vi tog på roadtrip. Meget hyggeligt sted, så vidt jeg husker - vi var vist godt fulde. Men vi formåede da at finde en åben pizzamand, da vi efter en tur på Tante-et-eller-andet, vendte næsen mod Aalborg igen (;

    - Anne

    SvarSlet
  2. Café Von Hatten ER et rigtig fint sted - og endda drevet af frivillige. (Det var det i hvert fald engang.) Og yes - der er en ganske hæderlig pizzamand, der har åbent om natten, ret tæt på Tante Olga! Det er i øvrigt også et udmærket sted. Altså, når alternativet er Crazy Daisy, i hvert fald... :)

    SvarSlet
  3. Ja, det var nok ham vi besøgte i de sene nattetimer så :p
    Det er min eneste tur i Randers natteliv, men det var nu også ganske fornøjeligt, selvom det jo ikke er Jomfru Ane Gade (;

    - Anne

    SvarSlet
  4. Jeg vil til enhver tid hellere en tur i Jomfru Ane Gade end i byen i Randers - Aalborg var ligesom lidt mere forstående overfor blåt hår og mærkelige piercinger (ja, vi har vel alle været unge engang... :)

    SvarSlet
  5. FYI kan jeg fortælle at der nu ligger ca en milliard pizza og kebab steder på Storegade i Randers.
    Der er også en Kleine Bierstube, som er en del federe end Daisy ;)

    SvarSlet
  6. Hehe, det tænkte jeg nok. Det er efterhånden ved at være længe siden jeg har været i byen i Randers! :)

    SvarSlet