onsdag den 3. april 2013

wish I could buy a brand new face

Havde en rigtig fin aften til Trinitatis Natkirke i går. Jeg havde faktisk været lidt betænkelig ved at tage derind - siden min mors bisættelse har jeg ikke haft den store lyst til at gå i kirke, da det på en måde er lidt for overvældende. Jeg er ikke troende - i hvert fald ikke kristen - men jeg føler da helt klart en art ydmyghed når jeg er i en kirke - og nu føler jeg altså også sorgen over min mors død. Heldigvis(?) blev den ellers enormt søde og dygtige præst Mia syg, og aftenen i går var derfor 'bare' tre almindelige koncerter uden den indgangsbøn, prædiken og nadver, der ellers normalt står på programmet. På trods af lidt lumske sommerfugle i maven klarede min kæreste koncerten rigtig fint, og det var dejligt at se ham spille igen, selvom jeg blev lidt mere rørt end jeg plejer. Sådan er det vist fra nu af - jeg kan tude over alting. Selvom der ingen gudstjeneste var, nævnte bookeren Anna alligevel muligheden for at tænde et lys for nogen, og det kunne jeg slet ikke finde ud af om jeg skulle. Havde en kort overgang en ubehagelig fornemmelse af at have alles øjne på mig, -'der er hende med den døde mor, hvorfor tænder hun ikke et lys?', selvom jeg udmærket godt er klar over, at det ikke var tilfældet. Uanset hvad ved jeg, at min mor ikke var i kirken i går -hvis hun var, ville det være for at se min kæreste spille, og ikke for at se mig være ked af det, fordi jeg 'burde' være det. Jeg tænder et lys for hende herhjemme i stedet, og det ved jeg hun ville sætte meget mere pris på. I stedet lykkedes det mig at glemme alt det triste lidt, nyde musikken og hygge mig med mine venner, og det var lige hvad jeg havde brug for.  

2 kommentarer:

  1. Er glad for at du havde en go aften trods alt.
    Jeg vil gerne tænde et lys for mor i en kirke snart. Ligesom vi altid gjorde da vi var små.

    SvarSlet
  2. Det er heller ikke fordi jeg ikke vil tænde et lys for mor i en kirke. Det vil jeg meget gerne, og helst sammen med dig og far. Jeg har bare ikke lyst til at gøre det bare fordi jeg kan, du ved.

    SvarSlet