lørdag den 24. august 2013

you turn my legs to spaghetti

I går besøgte jeg Camilla og hendes præcis fire måneder gamle datter Astrid. Jeg havde allieret mig med Nanna og tænkte, at hun kunne være den der holdte babyen mens jeg kiggede på, men jeg kom et par minutter for tidligt, og uden Nanna til at aflede opmærksomheden fandt jeg mig selv siddende med Astrid inden der var gået to minutter. Det var nu slet ikke slemt - faktisk var det meget rart så længe det varede, og det lille pus er jo ikke meget tungere end Jimmy. Der i øvrigt overhovedet ikke gider at løftes, men det er en anden snak. Astrid er en virkelig nem og glad pige, og vi hyggede os hele eftermiddagen med jordbærtærte (ikke babyen) og masser af sladder - Camillas overgang til moderskabet var desværre ikke helt problemfri, og jeg er virkelig ked af, at hun har været så meget igennem. Samtidig gyser jeg lidt af glæde over frygtelige fødselsberetninger, for jeg skal aldrig selv opleve det, og nu går alting heldigvis helt som det skal igen - den lille familie er helt på toppen. Jeg kender faktisk også Astrids far - han er ligesom Camilla (og Nanna og min kæreste) en gammel kollega. Jeg har virkelig mødt så mange dejlige mennesker på det arbejde. Det var skønt at se alle tre piger, og jeg håber vi snart kan gentage succesen. 

Ellers er jeg meget alene. Jeg går og cykler Amager tynd, og det er lige hvad jeg har brug for i øjeblikket. Min sidste gang i gruppen er på tirsdag, og jeg bruger lang tid på at tænke på min mor. Det er lidt intenst, men også nødvendigt lige nu, og nu vil jeg få det bedste ud af de sidste dage jeg er alene hjemme. Jimmy bliver overforkælet og reagerer på al opmærksomheden ved at ligge i sofaen - noget han ellers aldrig gør.  

2 kommentarer:

  1. Åh, hvor er hun skøn, den lille. Modsat dig, håber jeg altid, at det er mig, der får lov at holde babyen. Og har som oftest svært ved ikke, at stoppe barnet ned i min taske, fordi jeg synes de er så bedårende. Jeg kommer dog altid på bedre tanker, for nok er de søde, de par timer man er på besøg, meeeen der skal vist gå god håndfuld år, før jeg selv skal have mig en :p
    Lyder ellers som en dejlig dag og kagen ser godt nok god ud.

    - Anne

    SvarSlet
  2. Ja, hun er virkelig bedårende! Og det er jo ikke så slemt at holde dem. Har bare ikke gjort det siden min venindes Alberte var helt lille, så jeg skulle lige overkomme en eller anden frygt for at komme til at skade dem, hehe. Kagen var virkelig god, fra Lagkagehuset og kun en anelse overpriced. :)

    SvarSlet