mandag den 9. september 2013

the memories come a streamin'

I dag er det et helt år siden vi hentede en meget forsagt og skræmt lille Vax hos Dyreværnet i Rødovre. Da han trådte ind over dørtærsklen herhjemme var det som Jimmy, og jeg er ret sikker på han har glemt både sin bror og reservemor nu. Putte gider han stadig ikke, men i går - da vi lå i sengen med tømmermænd - narrede vi ham op til os ved at placere ham i en kasse på dynen. Når man er i en kasse, er det åbenbart noget HELT andet, og så kunne vi nusse og putte og lege. 

Der er mange mærkedage og vigtige begivenheder for tiden. Min bedstemor fyldte som sagt halvfems i fredags, i lørdags tænkte jeg på min mor - men jeg tænkte mere på det fantastiske bryllup jeg var til, hvor min gymnasieveninde blev gift med sin søde kæreste, og i dag er det så et år siden Jimmy flyttede ind. Senere i dag skal jeg også besøge David og Annette - sidstnævnte kommer nemlig tilbage fra tre måneders ufrivilligt ophold i hjemlandet, og nu flytter de snart til Sverige. Store sager, men lige nu tænker jeg mest på de femtenhundrede kroner, jeg skal give tandlægen om et par timer når hun har fikset en gammel fyldning, der åbenbart ikke dur mere. Suk.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar