tirsdag den 10. september 2013

the world just shrugs its shoulders

Efter jeg som trettenårig fik værelse på det, der svarer til anden sal i vores hus, har jeg været en lille smule beklemt ved at sove i gadehøjde. Tanken om, at folk er LIGE på den anden side af muren/vinduet er en lille smule angstfremkaldende (vi glemmer lige det koncept, der hedder naboer/underboere/overboere), og derfor passer det mig fint at bo på tredje sal. Den sidste måned har min tryghedsfølelse dog været truet af nogle (ellers meget søde) håndværkere, der laver facaderenovering i vores opgang - var f.eks. ikke begejstret den morgen de vækkede os lidt over syv ved at banke på vinduet ind til soveværelset, bare for at sige, at nu ville de gå i gang. Øh ja... Det kan vi godt høre, I borer og hamrer i væggen, der er en halv meter fra min hovedpude...

Og ja, jeg er blevet syg igen - tanden har det fint i dag, men jeg er snothamrende forkølet og går konstant rundt med åben mund for at kunne trække vejret. Derfor er det fantastisk timing, at vinduerne netop i dag skal males, og derfor skal stå pivåbne hele dagen - for det første er det skidekoldt, og for det andet har vi ikke nogen køkkendør, så Jimmy og jeg har holdt os forskansede i stuen hele dagen, så han ikke springer ud af de åbne vinduer. Noget herren bestemt ikke var tilfreds med, så engang imellem har jeg lige måttet tage ham under armen og ud og vise ham, hvor langt de var nået med maleriet. Det er også strengt; han plejer at holde øje med håndværkerne heeeeele dagen, men det går altså ikke i dag. 

3 kommentarer:

  1. Kan sagtens følge dig. Synes heller ikke det var super fedt at have håndværkerne til at gå rundt lige udenfor vinduet og male. Jeg bor på 5. så det var virkelig underligt at have nogen til at gå rundt lige uden for vinduet.
    Det tager forhåbenligt ikke så langt tid før de er færdige.
    God bedring.

    SvarSlet
  2. Haha, jeg kender det alt for godt, mit hjem er også omringet af stilladser. At følge med i håndværkeres morgensamtaler med malerbukser i øjenhøjde, er bare lidt halvsært.

    - Anne

    SvarSlet
  3. Godt jeg ikke er den eneste! De der åndssvage vinduer skal selvfølgelig males flere gange, så en af dagene må jeg tage på arbejde og lukke Jimmy alene inde i stuen. Det bliver han ikke begejstret for. Håber det snart er slut!

    SvarSlet