fredag den 25. oktober 2013

the orchestrations and the dream is clear

Jeg kan faktisk ikke sige mig helt fri for at være en lille smule ramt af stelstress. Jeg har nemlig været dybt forelsket i Bolesławiec-stellet fra byen af samme navn i Polen (også kendt under det tyske navn Bunzlau), lige siden min far først begyndte at  slæbe bunkevis af tallerkener, krus og kander med hjem fra turene til Krakow med skolen. Han har en kæmpe samling derhjemme, og nu er jeg langsomt begyndt at starte min egen. Engang er det min tur til også at have et komplet set til tolv mennesker, men lige nu er min samling stadig ret beskeden. Den er dog lige blevet fordoblet, efter jeg ved min fars sidste besøg fik de to bagerste skåle som Jimmy stolt viser frem. Han 'hjalp' mig også med at hive kortene over Danmark, Amsterdam, København, Fanø, Silkeborgsøerne og Skive ned, men han havde ret - vægudsmykningen trængte til en fornyelse. I stedet skal plakaterne med Patrick Wolf og Les Savy Fav op på væggen; lige nu er de halvvejs gemt væk bag nogle af de bøger, der ikke fik plads i stuen i denne omgang. 

Jeg kom ikke til koncert igår. Jeg besøgte Pernille, hyggede og spiste chili sin carne, og drak en cola på Din Nye Ven inden jeg måtte overgive mig. Jeg er stadigvæk ikke helt rask. Hvad sker der også for, at Austra først spillede ved midnat? Nå, jeg tager forhåbentlig revanche i dag, hvor jeg skal til Vesterbro og høre Own Road, Taiga Taiga og Moongazing Hare, der er gået sammen om at lave en udgivelse, der hedder Wooden Tongue. Man kan høre lidt fra den lige her

4 kommentarer:

  1. Haha, sådan søde Tine - jeg vidste du havde det i dig :D Og så endda også i hvid og koboltblå ;-) Det er rigtig fint, synes jeg!

    - Anne

    SvarSlet
  2. Tusind tak, Anne! Det er ikke helt så elegant som RC, men det passer lige til mig. :)

    SvarSlet
  3. Du arver Bunzlau og jeg arver Empire ;)

    SvarSlet