mandag den 11. november 2013

something starts to shut down inside

Lørdag aften blev jeg hjemme sammen med Jimmy (billedet er naturligvis ikke fra lørdag aften - jeg har ikke set solen i dagevis), selvom jeg egentlig skulle have været ude. Jeg var simpelthen så træt efter en lang uge, og jeg kunne liiige nå en lur inden jeg skulle videre, men en aftenlur er ikke det samme som en eftermiddagslur, og jeg kom aldrig helt op til overfladen igen. Det er okay, og jeg så det ikke som et nederlag at jeg ikke kom afsted - indtil jeg da begyndte at få smser fra skuffede og fulde folk, der ikke kunne forstå hvor jeg blev af. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal overbevise folk om, at det ikke er fordi jeg ikke GIDER, det er ikke fordi jeg synes det er sjovere at blive hjemme og glo ind i væggen - men det er bare sådan det nogle gange er. 

Igår havde jeg endelig fri, og der lavede min kæreste og jeg et fort i sengen med dyner, puder og tæpper og så Sons of Anarchy, der kun bliver bedre og bedre. Ud på eftermiddagen vovede vi os udenfor og tog i Imperial for at se Gravity - en udsøgt fornøjelse, selvom jeg normalt hverken er glad for 3D eller Sandra Bullock. Det er længe siden jeg i så høj grad har set en film, der SKAL ses i biografen, for jeg tror slet ikke den ville have samme voldsomme effekt på en lille skærm. Der er bare noget enormt uhyggeligt ved det ydre rum, og jeg knugede min kærestes hånd helt hvid i første del af filmen, hvor vi konstant blev bombarderet med lige-ved-og-næsten-scener og hurtigtflyvende vragdele. Anden del var på kanten til at blive for sentimental på den amerikanske måde, men alt i alt var det en rigtig god oplevelse, og det er hundrede år siden jeg sidst var i biografen. I dag skal jeg udenfor og lade solens stråler varme og oplyse min krop, så jeg har energi til næste uge.  

2 kommentarer:

  1. Kender det jo desværre alt for godt. Altså det med at man skal overbevise folk om at det altså ikke er, fordi man ikke vil :(

    SvarSlet
  2. Ja, det er enormt irriterende. Tit bliver folk jo bare ved med at presse, fordi de gerne vil se én, men det får man det bare ikke rigtigt bedre af.

    SvarSlet